آماده‌ایم با حفظ خطوط قرمز و بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 9:53

آماده‌ایم با حفظ خطوط قرمز و بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم

شماره: 23444
Aa Aa

او گفته تا این لحظه هیچ سندی مبنی بر استفاده از تسلیحات ایرانی در جنگ اوکراین ارائه نشده و آنچه بیان می شود تبلیغات رسانه ای است.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آماده‌ایم با حفظ خطوط قرمز و بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌اندیشی با جمعی از استادان رشته‌ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها گفت:

ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده بازپس گیری عزتمندانه دارایی های ملت ایران در دو نوبت، از انگستان و کره جنوبی بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی گفت:

جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند اما به آن اکتفا نکرده و همزمان به صورت جدی بی اثر کردن تحریمها را در دستور کار خود قرار داده است.

او اظهار دلشت که عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس گام بلندی است که نشان از جایگاه و ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران در میان اقتصادهای نوظهور جهانی دارد.

امیرعبداللهیان سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوکراین را بر مبنی بر مخالفت با جنگ و تخریب زیرساخت‌ها و نیز بر حفظ تمامیت ارضی همه کشورها، توجه به اقدامات ناتو در زمینه سازی و تداوم جنگ، تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی طرفین به صلح عنوان کرد و گفت:

تا این لحظه هیچ سندی مبنی بر استفاده از تسلیحات ایرانی در این جنگ از سوی مقامات اوکراینی ارائه نشده و آنچه بیان می شود صرفا تبلیغات رسانه ای غربی با اهداف سیاسی علیه کشورمان است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان