آمار سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر تلفات کرونا است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 26 تير 1403 - 13:17

آمار سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر تلفات کرونا است

شماره: 11680
Aa Aa

مرتضی آقاتهرانی می گوید جمعیت کنونی میانسال است و دیر بجنبیم جمعیت کهنسال می‌شود؛ انقلابی عمل خواهیم کرد و شبانه‌روز پای آن می‌ایستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
آمار سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر تلفات کرونا است

مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده مطابق اصل ۸۵ گفت:

فکر نمی‌کنم کسی در مجلس شورای اسلامی با تعالی جمعیت و حمایت از خانواده مشکل داشته باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

ما با کمیسیون بهداشت صحبت کردیم و نظرات آنها را گرفته و در ادامه هم خواهیم گرفت. ابهاماتی درباره‌ی تامین بودجه این طرح مطرح می‌شود که برای آن فکرهایی شده است البته که دولت باید این مشکل را جدی بگیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در مورد بحث جمعیت اظهار کرد:

در این طرح تلاش شده موانع فرزندآوری از جلوی پای جوانان برداشته شود. اگر این طرح به صورت اصل ۸۵ بررسی شود یعنی از چهار یا پنج سال آینده به صورت آزمایشی بوده و مادام‌العمر نیست و می‌توان مشکلات آن را برطرف کرد. این را هم فراموش نکنیم که جمعیت کنونی میانسالی است و دیر بجنبیم جمعیت کهنسال می‌شود یعنی دو سه سال فرصت نداریم و باید طی این مدت کارهایمان را انجام دهیم. از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم رای بالایی به بررسی آن بر اساس ۸۵ دهد که نشان دهد که مجلس انقلابی است.

آقاتهرانی گفت: در حال حاضر اولویت اول مجلس شورای اسلامی مباحث اقتصادی است. نباید وقت مجلس را با بحث جمعیت معطل کنیم پس اگر این طرح را به صورت اصل ۸۵ بررسی شود ما هم کار کارشناسی انجام می‌دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر کشتگان کرونا تلفات دارد ما در این طرح می‌خواهیم مشکلات جدی را حل کنیم. انقلابی عمل خواهیم کرد و شبانه‌روز پای آن می‌ایستیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان