آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و توافق یکی را انتخاب کنند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 12:07

آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و توافق یکی را انتخاب کنند

شماره: 20558
Aa Aa

او با انتقاد از رویکرد آمریکایی‌ها در ارتباط با تحولات داخلی ایران در طول سه ماه گذشته اظهار امیدواری کرده آمریکا تغییر رویکرد داده و واقع بین باشد.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و توافق یکی را انتخاب کنند

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

گفت‌وگوها با عربستان در مسیر قبلی خود تداوم پیدا خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده‌ای را در برابر ایران دنبال خواهد کرد. گفت‌وگوها با عربستان در مسیر قبلی خود تداوم پیدا می‌کند و ما در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم که هر زمان که طرف سعودی آمادگی داشته باشد نسبت به بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی حرکت کنیم.

او با اشاره به حضورش در نشست امان (بغداد۲) در اردن گفت:

بنشست دوم بغداد می‌تواند در ایجاد فضا برای برون رفت از چالش‌های موجود در منطقه گامی رو به جلو باشد و پیام مهم این نشست باید تمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون دخالت‌های بیگانگان باشد. ما همواره از همکاری و تعامل با کشورهای منطقه و خلیج فارس استقبال کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حاشیه نشست امان با آقای بورل دیدار و رایزنی می‌کند گفت:

قرار است آقای بورل و آقای مورا نیز در این نشست حضور پیدا کنند. همانطور که پیش از این گفته‌ام هماهنگی‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با آقای مورا ادامه دارد و تماس‌های من و گفت‌وگوهایم با آقای بورل نیز به صورت جدی در جریان است و این فرصت مناسبی است که بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم.

او با انتقاد از رویکرد آمریکایی‌ها در ارتباط با تحولات داخلی ایران در طول سه ماه گذشته و با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه شاهد تغییر رویکرد و واقع بینی این کشور باشیم گفت:

آمریکایی‌ها باید بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق یکی را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد نشست اخیر پمپئو با تعدادی از اعضای منافقین در آمریکا گفت:

پمپئو عنصر تاریخ مصرف گذشته آمریکاست و با عده‌ای که تاریخ مصرف‌شان گذشته است و دست‌شان به خون ۱۷ هزار شهروند ایرانی آلوده است نشستی را برگزار کرده است که این نشست‌ها فاقد ارزش و تاثیرگذاری است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان