آمریکا احمدی‌نژاد را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:13

آمریکا احمدی‌نژاد را تحریم کرد

شماره: 23522
Aa Aa

رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی دلیل تحریم احمدی نژاد و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را دخالت آن ها در دستگیری آمریکایی‌ها عنوان کرده است.

با اعلام یک مسئول ارشد در دولت «جو بایدن»؛
آمریکا احمدی‌نژاد را تحریم کرد

یک مسئول ارشد در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکاخبر داد واشنگتن تحریم‌هایی علیه «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور پیشین ایران و همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، این مسئول آمریکایی همچنین گفت توافق تبادل زندانیان «سیاست‌های ما نسبت به ایران را تغییر نخواهد داد و ایران را در راس کشورهای حامی تروریسم می‌دانیم».

او همچنین مدعی پاسخ آمریکا به «اقدامات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران علیه نیروها و هم‌پیمانان آمریکا» شد و گفت واشنگتن حضور خود در منطقه را گسترش خواهد داد.

رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی دلیل تحریم آمریکا را دخالت احمدی نژاد و وزارت اطلاعات در دستگیری آمریکایی‌ها عنوان کرده است.

این اظهارات در حالی است که مقامات دولت بایدن پس از موافقت با شروط ایران برای انجام توافق مبادله زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان هستند.

طبق توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا پس از تایید واریز ۶ میلیارد دلار منابع مالی بلوکه‌شده تهران در کره جنوبی به حساب‌های متعلق به ایران در قطر، هواپیمای پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و پنج زندانی ایرانی نیز از زندان‌های آمریکا آزاد شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان