آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 2:03

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

شماره: 21230
Aa Aa

۶ شرکت پتروشیمی مستقر در ایران و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به بهانه تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی جمهوری اسلامی تحریم شده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

 واشنگتن تحریم‌های جدیدی مرتبط با تهران اعمال کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ نهاد فعال در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران «به ارزش میلیون‌ها دلار» به خریداران آسیایی را تحریم کرده است.

طبق این بیانیه تحریم‌های جدید بر ۶ شرکت پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آنها و همچنین ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به بهانه تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی از شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

تحریم‌های جدید آمریکا شش شرکت پتروشیمی مستقر در ایران شامل پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی سیمرغ را به‌همراه چهار شرکت زیرمجموعه شرکت پتروشیمی مارون شامل پتروشیمی لاله، شرکت افق سپهر مارون، شرکت تینا تدبیر مارون و شرکت صنایع تکمیلی مارون هدف قرار داده است.

علاوه‌بر این شرکت تجاری و کشتی‌رانی «سنس» مستقر در مالزی و شرکت‌های «یونیشس انرژی» و «آسیا فیوئل» مستقر در سنگاپور نیز سه شرکت خارجی تحت تحریم از سوی آمریکا اعلام شدند.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت که ایران به طور فزاینده به فروش محصولات پتروشیمی و نفت خود به خریداران در شرق آسیا روی آورده است که این مسئله نقض تحریم‌های آمریکاست.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به تحریم های جدید آمریکا علیه برخی شرکت‌های ایرانی واکنش نشان داد.

او گفت:

توسل دولت بايدن به تحريم‌ها همانند سياست شكست خورده دوره ترامپ، صرفا موجب مصمم شدن ايران در پيگيری مجدانه اهداف توسعه ملی و بهره‌برداری از حقوق قانونی و غیرقابل انکار خود می‌شود. تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم های غیرقانونی و یکجانبه بيش از هر چيز حقانيت موضع ايران و سوءنیت و نفاق آمريكا در قبال ايران و برجام را نشان می‌دهد.  از سوی دیگر آمریکا با اِعمال تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه خود علیه ایران که در مغایرت با اصول و قواعد پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است در معرض مسئولیت بین المللی قرار می گیرد. بی تردید جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق خود برای مقابله با چنین اقداماتی را محفوظ می‌داند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان