آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:15

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

شماره: 21515
Aa Aa

۳۹ نهاد بخشی از یک شبکه بانکی مخفی برای دسترسی ایران به شبکه مالی جهانی و یک فرد و ۹ شرکت بخشی از شبکه فروش فطعات هوا-فضا بوده اند.

وزارت خزانه ‎داری آمریکا بیانیه داد؛
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه ‎داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه چندین شرکت به علت همکاری با بخش پتروشیمی ایران وضع کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند در امارات، پاکستان، ترکیه، جزایر مارشال، چین، هنگ‌کنگ و ایران مستقر هستند. این شرکت‌ها به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و شرکت پتروشیمی تریلیانس در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دو بیانیه درباره تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه یک فرد و ۴۵ شرکت به دلیل ارتباط با ایران توضیح داده است.

در بیانیه نخست ادعا شده آمریکا ۳۹ نهاد که بخشی از یک «شبکه بانکی مخفی» برای تسهیل دسترسی شرکت‌های تحت تحریم ایران به شبکه مالی جهانی بوده‌اند در فهرست سیاه قرار داده است. این شبکه امکان دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و تجارت آنها با مشتری‌های خارجی را پنهان کرده‌اند. 

در بیانیه دوم تصریح شده شبکه‌ای متشکل از یک فرد و ۹ شرکت که در چین مستقر هستند به دلیل حمایت از برنامه پهپادی ایران تحریم شده‌اند. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه مسئول فروش و انتقال هزاران قطعه مربوط به صنایع هوا-فضا به ایران بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان