آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 9:35

آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد

شماره: 15858
Aa Aa

او گفته ما بارها به ایران گفته ایم که اگر خواهان حصول نتیجه و رسیدن هرچه سریعتر به نتیجه هستید بهتر است که رو در روی ما بنشینید.

با اعلام رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا؛
آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت:

کشورهای حاشیه خلیج فارس اکنون این حقیقت را دریافته اند که جایگزین برجام این است که هیچ توافقی وجود نداشته باشد. تمام کشورهای حاشیه خلیج (فارس) معتقدند که بازگشت به برجام یک ضرورت است.

به گزارش اسپادانا خبر، این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رادیو ان.پی.آر درباره مخالفت آشکار اسرائیل با برجام گفت:

من فکر می کنم که آنها ترجیح می دهند آمریکا به توافق بازنگردد. اگر ما به توافق بازنگردیم و ایران نیز آماده این کار نباشد در آن صورت از ما می خواهند که با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشیم که به طور قطع هم همین کار را خواهیم کرد.

مالی ادامه داد:

تمرکز ما روی دیپلماسی است. اینکه ببینیم می توانیم به توافق بازگردیم یا نه و سپس آن را مبنا قرار دهیم اما اگر این اتفاق نیفتد و انتخاب ایران این باشد که به توافق بازنگردد واضح است که ما به سمت دیگر روش های دیپلماتیک یا غیره خواهیم رفت تا به برنامه هسته ای ایران رسیدگی کنیم. اگر ایران نخواهد که به توافق بازگردد و به توسعه برنامه هسته ای اش ادامه دهد در آن صورت ما باید متناسب با آن پاسخ دهیم البته ما در گذشته این مسیر را رفته ایم و از این رو گزینه های در دسترس آمریکا برای همه آشناست.

نماینده آمریکا در امور ایران گفت:

پنج ماه از آخرین دور مذاکرات (وین) گذشته است و اگرچه ایران در طول این مدت رویکرد بسیار سختگیرانه ای در طرح خواسته هایش اتخاذ کرده اما نمی توان مذاکرات را پیش بینی کرد با این حال نشانه هایی که آنها از خود بروز داده اند که ترغیب کننده و امیدبخش نیستند.

رابرت مالی گفت:

برخی شروط در توافق پس از ١٠ یا ٢٠ یا ٢٥ سال منقضی می شوند و برخی نیز هرگز منقضی نمی شوند اما تراژدی خروج از توافق این بود که ما مدت زمان مواجهه با این مشکلات آتی را بسیار نزدیکتر کردیم. هدف ما زمانی که بر سر برجام مذاکره کردیم این بود که توافق را با موفقیت اجرا و اندکی اعتمادسازی کنیم تا بر اساس آن بتوانیم به مسائل بسیار بسیار زیاد دیگری که با ایران داریم بپردازیم. این چیزی بود که به آن امیدوار بودیم.

او درباره چگونگی انجام دور جدید مذاکرات وین نیز گفت:

ما در یک هتل اقامت خواهیم داشت و باید صبر کنیم ببینیم که دیگران که با ایران بر سر میز (مذاکره) صحبت می کنند چه چیزی (به ما) گزارش می دهند البته نباید این گونه باشد زیرا ما بارها به ایران گفته ایم که اگر خواهان حصول نتیجه و رسیدن هرچه سریعتر به نتیجه هستید بهتر است که رو در روی ما بنشینید.

 

منبع| ایسنا

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان