آمریکا سرکرده همه گردن‌کلفت‌ها و دزدان جهان است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 22 تير 1403 - 10:51

آمریکا سرکرده همه گردن‌کلفت‌ها و دزدان جهان است

شماره: 23071
Aa Aa

عقل سلیم می‌گوید باید با دزدی مقابله کرد| سماجت بر پرسیدن برخی سوالات در حوزه دفاعی و امنیتی می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن امنیت ملی شود.

معاون فرهنگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکا سرکرده همه گردن‌کلفت‌ها و دزدان جهان است

ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آیین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد:

تفاوت حوزه دفاعی امنیتی با سایر حوزه‌ها در موضوع «اسرار» است بدین معنی که گاهی انتظارات خبرنگاران درست است اما در نیروهای مسلح محدودیت‌هایی وجود دارد که سایر حوزه‌ها تا این اندازه با محدودیت مواجه نیستند و برخی از محدودیت‌ها در پروتکل‌های نیروهای مسلح قرار دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، شکارچی عنوان کرد:

بخش عمده‌ای از توان دفاعی کشور قابل بیان نبوده و در این زمینه جایی برای تبلیغات نیست لذا در رابطه با توان بازدارندگی فقط بخش‌هایی از آن را بازگو می‌کنیم.

او گفت:

ما از خبرنگاران به‌عنوان افسران جنگ رسانه‌ای در سطح راهبردی کشور انتظاراتی داریم و چنانچه در داخل کشور تحلیل رسانه‌ای اشتباه صورت گیرد رسانه‌های بیگانه بر آن موج‌سواری می‌کنند. ما باید اشتباهات و نقاط ضعف دشمن را رصد کنیم و سپس وقتی می‌خواهیم با واقعیت صحنه کار رسانه‌ای انجام دهیم دشمن را به‌عنوان دروغگو به دنیا معرفی کنیم. در دنیا همانند رسانه‌های ما عمل نمی‌کنند زیرا چنانچه مسئولی در مورد اقدامی موضعی بگیرد، موضع آن در تکمیل اقدامی است که صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:

با توجه به اینکه خبرنگاران هم در زمینه اقتدار دفاعی و هم در ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور سهیم هستند باید توجه داشه باشند که سماجت بر پرسیدن برخی سوالات در حوزه دفاعی و امنیتی، می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن امنیت ملی کشور شود. ما در شرایط بسیار سخت و پیچیده جنگ نرم و جنگ شناختی قرار داریم زیرا امپراتوری رسانه‌ای دشمن افکار عمومی جامعه را شبانه‌روز مورد بمباران قرار می‌دهد؛ شما خبرنگاران دو رسالت صیانت از افکار عمومی، ذهن و باور مردم در مقابل این هجوم دشمن و همچنین هجوم به کانون‌های رسانه‌ای دشمن را بر عهده دارید که البته هر دو رسالت باید به موازات هم انجام شود. اگر فقط در موضع دفاعی و انفعال در برابر حملات رسانه‌ای دشمن قرار بگیریم در باخت ما هیچ شکی وجود نخواهد داشت و آرایش امروز افسران‌ جبهه نرم هم باید آرایش هجومی باشد نه دفاعی. نکته دیگر اینکه نقطه کانونی امپراتوری رسانه‌ای دشمن را که در رأس آن آمریکا قرار دارد باید مورد حمله قرار دهیم.

او گفت:

آمریکا را به‌عنوان قدرت جهانی به حساب نیاورید چون آن‌ها دنبال جلوگیری از فروپاشی خود هستند. امروز، هم قدرت‌های نوظهور و هم انقلاب اسلامی ضرباتی را بر پیکره آمریکای جنایتکار وارد کردند که به هیچ عنوان نمی‌تواند آسیب‌هایی را که دیده است جبران کند؛ مهم‌ترین این آسیب‌ها این است که هیبت آمریکا در بین ملت‌های جهان شکسته شده است و این تا صد سال دیگر هم قابل بازسازی نیست به‌عنوان مثال در جنگ نفتکش‌ها در دفاع مقدس اکثر کشورهای جهان در خلیج فارس پرچم آمریکا را بر روی نفتکش‌های خود نصب می‌کردند اما امروز پرچم آمریکا بر روی نفتکش‌های خود هم اعتبار ندارد.

شکارچی اضافه کرد:

سرکرده همه گردن‌کلفت‌ها و سردسته همه دزدان جهان و نفت‌دزدها آمریکاست لذا عقل سلیم می‌گوید که باید با این دزدی مقابله کرد پس اقدامات ما به معنای ایجاد ناامنی نیست. اینکه نباید گذاشت آمریکا آبراه‌ها را ناامن نکند و تجارت آزاد و بین‌المللی را به چالش نکشاند و به بهانه امنیت و با شعار امنیت منطقه را ناامن نکند،موضوعی است که باید رسانه‌ها در انجام آن کمک کنند و آن را علاوه بر افکار عمومی داخل به افکار عمومی بین‌المللی هم انتقال داد.

وی گفت:

ما برای اینکه بتوانیم از حقوق خود در هر جایی و هر زمان و مکانی دفاع کنیم باید اقتدار خود را به سطح بسیار بالایی برسانیم. همه دشمنان در خارج از کشور به‌ویژه امپریالیسم آمریکا به دنبال این هستند که اقتدار دفاعی ایران به سوی افول برود تا در داخل با یک حرکت کوچک از سوی دشمنان، براندازی نظام جمهوری اسلامی و تغییر نظام رخ دهد.

او ادامه داد:

نیروهای مسلح چنانچه صلاح بدانند که خبری منتشر شود، به طور حتم با خبرنگاران ارتباط برقرار می‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان