آمریکا و صهیونیست‌ها باید محاکمه شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 9:59

آمریکا و صهیونیست‌ها باید محاکمه شوند

شماره: 24278
Aa Aa

محصول یک نظم ناعادلانه جهانی جنایات هولناک علیه بشریت شده است؛ راهکار مقابله با اشغال اخراج، مجازات و پرداخت خسارات از طرف اشغالگر است.

ابراهیم رئیسی در کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین؛
آمریکا و صهیونیست‌ها باید محاکمه شوند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین در سالن حافظیه مجموعه سعد آباد گفت:

آنچه ما را به هم نزدیک کرده دغدغه مشترک همه جهان اسلام و و فرهیختگان و مسئولان و چهره های سیاسی فرهنگی اجتماعی و فعالان رسانه ای است. موضوع فلسطین موضوع محوری است نه فقط برای جهان اسلام بلکه برای جهان بشریت.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

موضوع فلسطین دغدغه همه انسان های بیدار و با وجدان در سراسر عالم است؛ جریان نظام سلطه با سلطه گری و ظلم می خواهد حقوق مردم فلسطین را ضایع کند و توجهی به قانون و انسانیت ندارد، آنچه برایش اهمیت دارد منافع نظام سلطه است؛ این مسئله باید همه را به فکر و اندیشه وا دارد. موضوع فلسطین دغدغه همه انسان های بیدار و باوجدان در سراسر عالم است و آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

روی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی، کشتار زنان و کودکان و از بین بردن خانه‌های مردم فلسطین موجب تاسف است گفت:

آنچه موجب تاسف بیشتر است حمایت بی چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی از جنایات این رژیم است. آنچه از این تاسف‌بارتر است ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر است. آنچه موجب تاسف بسیار جامعه بشریت است این است که این جنایات در مقابل دیدگان همه اتفاق می‌افتد و یک نظم ناعادلانه جهانی امروز در جهان شکل گرفته که محصول آن جنایات هولناک علیه بشریت شده است. بشریت باید برای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌های هم‌اندیشی باید برای شکل دادن به نظم نوین جهانی همکاری و مساعدت جدی همراه داشته باشد. راهکار مقابله با اشغال اولا اخراج اشغالگر است ثانیا مجازات اشغالگر و ثالثا پرداخت خسارات از طرف اشغالگر است؛ در تمام موازین حقوقی این راهکار مقابله با اشغال است. اگر این اشغال به جای یک سال شد ۷۰ سال به هیچ عنوان ادامه آن مشروعیت نمی آورد؛ خیلی از افرادی که معتقدند باید به رژیم صهیونیستی رسمیت بخشید به این مسئله پاسخ دهند که مگر ادامه اشغال، مشروعیت می آورد؟ در کدام مکتب حقوقی گفته اند اگر اشغالگر به اشغال ادامه داد حق مالکیت پیدا می کند؟ در هیچ نظام حقوقی نداریم که ادامه اشغال مشروعیت یا مالکیت ایجاد می کند.اشغالگر، همیشه اشغالگر است و باید به اشغال خاتمه داد. دفاع مردم فلسطین، حق مشروع آنهاست حق دفاع مشروع را همه موازین بین المللی به رسمیت می شناسند. آمریکایی‌ها با ادعای برقراری صلح، قراردادهای کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را امضا کردند. آیا رژیم صهیونیستی به این قراردادها وفادار بود؟ خیر. این رژیم صدها بیانیه شورای امنیت و سازمان ملل را نقض کرد، این رژیم به هیچ قرارداد و پیمانی وفادار نبوده است.این رژیم بیش از ۴۰۰ قطعنامه و بیانیه بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. تلاش کردند با مساله عادی سازی جنایات رژیم صهیونیستی را به حاشیه برانند اما نتوانستند. ملت‌ها و مردم فلسطین متوجه هستند که تنها راه حل مساله فلسطین، احقاق حق ملت فلسطین است. در جریان غزه دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شد. آنها نه طرف صلح بلکه یکی از طرف‌های جنگ هستند. هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل برای آتش‌بس پیشنهاد شد را وتو کرد. تمام امکانات تسلیحاتی و مالی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

هدف کنفرانس توقف جنایات اسرائیل است

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت:

مساله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) و در نگاه بلند و راهبردی رهبر انقلاب قرار دارد و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

وی تاکید کرد:

شورای امنیت هیچ اقدام موثری در توقف حملات و کشتار در سرزمین‌های اشغالی نداشته است. هدف این کنفرانس توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی اسرائیل؛ مقابله با جنایت جنگی و یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌هاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان