آژانس ابزار دست غربی ها شده است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 4:34

آژانس ابزار دست غربی ها شده است

شماره: 24203
Aa Aa

هیچ کس حق ندارد بازرسی را به ما تحمیل کند| هیچ بازرسی را اخراج نکردیم بلکه اعتبارنامه آن ها را لغو کردیم| ۱۲۰ بازرس را پذیرفته ایم و دو بازرس در حال بازرسی سرزده هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران؛
آژانس ابزار دست غربی ها شده است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه رادیوداروها در خصوص ادعاهای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بحث بازرسان آژانس گفت:

ما طبق پادمان عمل می‌کنیم. وقتی آنان بازرس معرفی می‌کنند ما حق داریم بپذیریم یا نپذیریم. استفاده از واژه محکوم می‌کنم فاقد اعتبار است. در حال حاضر ما ۱۲۰ بازرس را پذیرفتیم. همین ساعت، بازرس‌ها در سایت‌های ما دارند بازدید می‌کنند، این امر تعریف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

وزیر اسرائیلی در این ایام تهدید به استفاده تسلیحات هسته‌ای کرد ولی نخست وزیر این رژیم جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از سلاح متهم کرده است. ما طی نامه‌ای به مدیر کل آژانس اعلام کردیم و متذکر شدیم و هشدار دادیم و گفتیم که این رژیم عضو ان پی تی و پادمان نیست و هیچ نظارتی بر تاسیسات هسته ای آن صورت نمیگیرد. آژانس باید به تکلیف سازمانی و ذاتی خود پاسخگو باشد این نامه را ما به کشورهای دیگر هم ارسال کردیم، شورای حکام نامه را در دستور کار خود قرار نداد ولی کشورها به آن پرداختند اما اقدامات نشان داد که سازمان های بین المللی از مسیر خود خارج شده و ابزار دست صهیونیست‌ها و استکبار شده‌اند و نباید بیش از این در این مسیر حرکت کنند و اجازه ندهد که آژانس ابزار دست برای اهداف پلید رژیم صهیونیستی شود.

او با بیان این که هیچ کس حق ندارد بازرسی را به ما تحمیل کند ادامه داد:

در حال حاضر ۱۲۰ بازرس را پذیرفته ایم و دو بازرس آژانس در حال بازرسی سرزده هستند. آنچه که در بیانیه مارچ گفتیم عمل در چارچوب پادمان است و به آن پایبند هستیم و فشارهای سیاسی و روانی به نتیجه‌ای نخواهد رسید. در خصوص مکان های باقی مانده نیز به تعامل خود با آژانس ادامه می‌دهیم.

او با بیان این که ۵ بازرس از آنان اصلا به ایران نیامده بودند گفت:

هیچ بازرسی را اخراج نکردیم بلکه اعتبارنامه آن ها را لغو کردیم. آژانس ۵ بازرس جدید را معرفی کرد که آن ها را پذیرفتیم. در حال حاضر ۱۲۰ بازرس دارای اعتبار نامه هستند و هیچ مشکل بازرسی بین ما و آژانس وجود ندارد.

وی اعلام کرد:

آژانس در خصوص دو مکان گفته است که دیگر سئوالی ندارم. در خصوص مکان های دیگر هم پاسخ ها و مدارک خود را اعلام کرده ایم. امیدواریم اراده‌ی سیاسی برای بسته شدن مکان های باقی مانده هم باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان