ابراهیم رییسی با رهبر انقلاب دیدار کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 8:54

ابراهیم رییسی با رهبر انقلاب دیدار کرد

شماره: 19521
Aa Aa

در این دیدار با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای رییس جمهور ایران در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق شده است.

در بازگشت از ازبکستان و در آستانه سفر به نیویورک؛
ابراهیم رییسی با رهبر انقلاب دیدار کرد

سید ابراهیم رییسی، رییس‌ جمهور ایران در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقات‌ها و توافق‌ها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.

در نخستین روز سفر رئیسی و پس از دیدار و مذاکرات دو جانبه با همتای ازبکستانی ۱۷ سند همکاری در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت، امور فرهنگی و ورزشی امضا شد. 

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز به نمایندگی از کشورمان اسناد مربوط به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را امضا کرد.

رئیس جمهور ایران در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با سران کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، پاکستان، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، هند و دبیر کل سازمان همکاری شانگهای داشت و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه ذکر کرد.

رئیسی در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت کرد و ضمن قدردانی از اعضای کشورهای عضو برای موافقت با عضویت ایران تعامل و پیوستگی حداکثری با کشورهای منطقه از جمله اعضای سازمان شانگهای و حضور مؤثر در ترتیبات منطقه ای و بین المللی را در کانون سیاست خارجی ایران دانست و گفت:

با حضور فعال و مؤثر ایران در فعالیت‌های سازمان شانگهای این عضویت به عنوان یکی از تحولات مهم در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد.

رییس جمهور تیران قرار است این هفته به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان