اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:11

اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

شماره: 22852
Aa Aa

این بسته شامل شش فرد مرتبط با حمایت نظامی از مسکو، ممنوعیت صادرات قطعات پهپاد و محدودیت روادید برای مسئولان برنامه پهپادی ایران است.

هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه ایران به تصویب رسید؛
اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

اتحادیه اروپا شش فرد حقیقی و بخش دیگری از صنایع پهپادی ایران را به اتهام مشارکت در جنگ روسیه علیه ایران و همچنین حمایت نظامی از سوریه تحریم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه ایران بر صنایع ساخت و تولید پهپادهای نظامی تمرکز دارد.

هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه ایران شامل شش فرد مرتبط با حمایت نظامی تهران از مسکو، ممنوعیت صادرات قطعات مورد کاربرد در صنایع پهپادی و محدودیت صدور روادید برای مسئولان برنامه پهپادی ایران می‌شود.

شورای مذکور حمیدرضا شریفی تهرانی، علیرضا تنگسیری، محسن اسدی، محمد رضا محمدی و محمد صادق حیدری موسی را طبق تحریم‌های اتحادیه علیه حمایت پهپادی از مسکو و فریدون محمدی سقایی را به اتهام پشتیبانی از سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تحریم کرده است.

  •  

ایران با اقدام متقابل به تحریم‌های اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه  ایران به بهانه فروش پهپاد به روسیه گفت:

ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه به منظور به‌کارگیری آنها علیه اوکراین اتهامی بی‌اساس است. هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه ایران با روسیه اقدامی صرفا با اهداف سیاسی است و ایران حق خود را برای اقدام‌ متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا و اعضای آن محفوظ می‌داند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان