ارز ترجیحی را حذف می‌کنم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 1 تير 1403 - 9:26

ارز ترجیحی را حذف می‌کنم

شماره: 25695
Aa Aa

مهار تورم، ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق سه اولویت اقتصادی دولت آینده من خواهد بود| هر خانواده جوان ایرانی یک بسته اعتباری یک میلیادری پیش ما دارد؛ ما محاسبه کردیم یک میلیارد تومان برای تشکیل خانواده قابل اعطاست.

قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری؛
ارز ترجیحی را حذف می‌کنم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی «میزگرد اقتصادی» اظهار کرد:

سیاستگذاران ما با عواملی همچون دادن یارانه، قیمتگذاری سنتی، ارز تریجیحی و ... سعی در کنترل بازار دارند. متأسفانه یارانه‌ها جوابگوی خرج مردم نبود. از سوی دیگر ارز ترجیجی نیز منجر به فساد در کشور شد. یارانه انرژی نیز باعث افزایش شدت انرژی، هدررفت بالا و قاچاق انرژی در کشور شد. اقدامات دولت‌ها برای مقابله با ناترازی انرژی فقط سطحی از جبران انرژی را انجام داد و انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در آن کاهش داد. مهار تورم، ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق سه اولویت اقتصادی دولت آینده بنده خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر، قاضی زاده هاشمی با اشاره به این که اگر دولتی بخواهد همه مسائل اقتصادی را حل کند در حقیقت هیچ مسئله‌ای را حل نکرده است عنوان کرد:

مسکن، تورم و مسائل مرتبط با خانوار در اولویت دولت‌ها باید باشد. متغیرهای کلان کشور ثبات ندارد  بنابراین دولت باید این متغیرهای را ثبات ببخشد. شفافیت و عدالت در اقتصاد باید اتفاق بیفتد تا تمام فعالان ما از رانت اقتصادی برخورد نباشند. ناترازی بانک و انرژی باید به شکل فوری حل شود. لازم است تا از ظرفیت همسایگان نیز در این مسیر استفاده شود. کالاهای مورد نیاز و بازارهای مؤثر باید در اختیار کشور قرار داده شود.

این نامزد انتخاباتی اظهار کرد:

در دولت مردم و خانواده خلاء نبود دولت با مردم پر نخواهد شد.  امور را باید به مردم واگذار کنیم و دولت نقش تسهیل گری را برعهده گیرد. دولت نباید قیمت گذاری‌های دستوری انجام دهد تا سرمایه گذاری مردم به شکل مطلوب شکل بگیرد. بازار سرمایه کشور نیز به همین دلیل رشد نمی‌کند. در طرح دولت مردم بسته اعتباری به زوج‌های جوان و خانوار تخصیص داده می‌شود. برای مثال به زوج‌ها مسکن، ودیعه مسکن، خرید کالای جهیزیه و یا منابع اشتغال داده می‌شود. این بسته به شکل پول به افراد داده نمی‌شو بلکه به شکل اعتباری تخصیص داده خواهد شد. بنابراین اشتغال را به ازدواج گره زده‌ایم.

 وی ادامه داد:

دولت شهید رئیسی فردا را به امروز گره نزد. دولت‌های گذشته با نسخه‌های زودگذر کشور را با مشکلات جدی رو به رو کردند. به دنبال توسعه بخشی مردمی اقتصاد هستیم. شرکت‌های دولتی باید نظام یافته شوند و دارایی‌های مردم به آنان بازگردانده شود. اشکال سهام عدالت این بود که مدیریتش به مردم داده شد. در بنیاد شهید از بنگاه داری خارج شدیم. حمایت فقط پرداخت یارانه نیست؛ بلکه خانواده‌ها باید ثروتمند شوند اما به هرحال بخشی از خانواده‌های آسیب دیده کشور باید حمایت شوند. بخش خصوصی به شکل غلط واگذاری شد و علت آن عدم رعایت قانون از سوی دولت‌ها بوده است. هروقت دولت ها ثروتمند می‌شدند بخش خصوصی کنار زده شده است. این اتفاق در زمان پهلوی و پس از انقلاب اتفاق افتاده است. ارتقای معیشت از مسیر رشد اقتصادی می‌گذرد.

او گفت:

هر خانواده جوان ایرانی یک بسته اعتباری یک میلیادری پیش ما دارد. این تسهیلات اعتباری غیرمستقیم است و سهم هر خانواده مشخص می‌شود. ما محاسبه کردیم یک میلیارد تومان برای تشکیل خانواده قابل اعطاست.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان