اروپا در صورت تحریم سپاه به پای خود شلیک خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:42

اروپا در صورت تحریم سپاه به پای خود شلیک خواهد کرد

شماره: 20948
Aa Aa

او گفته پیش نویس قطعنامه پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران احساسی، تند و غیر حرفه ای است و پاسخ و واکنش ایران متقابل خواهد بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با جوزف بورل؛
اروپا در صورت تحریم سپاه به پای خود شلیک خواهد کرد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از صدور بیش نویس قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی آن را رفتارنسنجیده و نادرست خواند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

متأسفانه ما امروز شاهد صدور پیش نویس یک قطعنامه احساسی، تند و غیر حرفه ای از سوی پارلمان اروپا بودیم که در تعارض با عقلانیت سیاسی و مدنیت است. ما بارها گفته ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد. اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.

وی با اشاره به واکنش قانونی و قوی مجلس شورای اسلامی ایران به پارلمان اروپایی هشدار داد که به تبعات منفی این رفتار  احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

او گفت:

ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت  متقابل احترام گذاشت و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیر دوستانه،افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد. در هر صورت پاسخ و واکنش متقابل خواهد بود.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از دیپلماسی در حال انجام در موضوع توافق هسته‌ای گفت: 

پبه تلاش های خود برای نیل به توافق ادامه می دهم. من از شنیدن اخبار همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران و خوشبینی ها در این مسیر خرسند هستم.

بورل افزود:

من هم موافقم که در پیش نویس پارلمان اروپا احساسات و نگرانی غالب است. اگرچه پارلمان اروپا یک نهاد کاملا مستقل است اما این قطعنامه فاقد ظرفیت اجرایی است و صرفا بازتاب دهنده نگرانی های اروپا است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان