از ایاصوفیه تا قدس راهی نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 21 تير 1403 - 15:56

از ایاصوفیه تا قدس راهی نیست

شماره: 10944
Aa Aa

ربیعی با بیان این که اشغالگران می‌کوشند ذهن ما را اشغال کنند نوشته بازگشایی ایاصوفیه به روی عبادت مؤمنان یک گشایش بزرگ به روی تمدن اسلام است.

سخنگوی دولت ایران مطرح کرد؛
از ایاصوفیه تا قدس راهی نیست

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران نوشت:

از ایاصوفیه تا قدس راهی نیست. اکنون در طنین ملکوتی بانگ اذان آن چهار مناره مسجد ایاصوفیه می‌توان صدای آزادی قدس را شنید. از اصفهان تا استانبول، از بلخ و بخارا تا بغداد و قاهره و حجاز، راه قدس از آن وحدتی می‌گذرد که پاره‌های پیکر امت محمدی را در ترکیب‌بندی میان اسلام و دموکراسی به یکدیگر و به جهان مربوط می‌کند. همه دنیا در تابلوی زیبای آن نمازجمعه باشکوه ایاصوفیه دید که گشودن یک مسجد به روی نمازگزاران به مفهوم بسته شدن آن به روی پیروان ادیان ابراهیمی و به روی بشریت معاصر نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در روزنامه ایران با اشاره به توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط نوشته است:

اشغالگران می‌کوشند قلمرو ذهن و ضمیر ما را چنان به اشغال خود درآورند که نتوانیم رؤیای رهایی و آزادی را در سر بپرورانیم. آنها که همین چند روز پیش پس از 86 سال ممنوعیت، نخستین نماز جمعه و نخستین نماز عید قربان را در ایاصوفیه اقامه کردند در پیامد بلافصل این مراسم عبادی-سیاسی یک امکان بزرگ را به نمایش گذاشتند.

ربیعی بازگشایی ایاصوفیه به روی عبادت مؤمنان را یک گشایش بزرگ به روی تاریخ و تمدن اسلام عنوان کرده است:

در طول سه قرن اخیر شرق‌شناسی استعماری تلاش کرده تا ضمن برجسته کردن وجوه اختلاف ملیتی، مذهبی و فرهنگی اقوام خویشاوند، همه مشترکات ما را به قلمرو تاریک توجه نخبگان و توده‌ها براند. اکنون در رؤیت تابلوی آن نمازجمعه باشکوه می‌توان همه مشترکات تمدنی امت محمدی را به تماشا نشست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان