استرالیا چند فرد ایرانی را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 5:53

استرالیا چند فرد ایرانی را تحریم کرد

شماره: 23459
Aa Aa

سخنگوی نیروی انتظامی و رییس فتا جمهوری اسلامی ایران با ادعای سرکوب زنانی که با قانون حجاب اجباری مقابله می‌کنند و «سانسور گسترده اعتراضات» تحریم شده اند.

با اعلام پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا؛
استرالیا چند فرد ایرانی را تحریم کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که دولت استرالیا تحریم‌هایی «حقوق بشری» را علیه سخنگوی نیروی انتظامی ایران با ادعای دست داشتن در سرکوب زنانی که با قانون حجاب اجباری مقابله می‌کنند اعمال کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، همچنین رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) به اتهام آنچه «سانسور اعتراضات گسترده» تحریم شده است.

طبق این گزارش دو خبرنگار تلویزیون نیز تحریم شده‌اند.
پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که در کنار مردم ایران ایستاده است و تحریم‌های جدید کسانی را هدف قرار می‌دهد که زنان و دختران را «سرکوب» می‌کنند.
مقامات ایران پیشتر اظهارات مقامات کشورهای خارجی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را فاقد اعتبار دانسته‌اند.
  •  

كاردار استراليا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد:

در پی اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه استرالیا به بهانه حمایت از مردم ایران و موضوع حقوق بشر و نیز اعلام دور ديگری از تحریم این کشور علیه تعدادی از مسؤلان و شهروندان ایرانی، عصر  چهارشنبه۲۲ شهریور کاردار سفارت استرالیا در غیاب سفیر این کشور، توسط رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه به وزات امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به سخنان مداخله گرانه وزیر خارجه استرالیا و نیز تحریم‌های یادشده، به وی ابلاغ شد. کاردار در پاسخ گفت سیاست اصولی دولت وی همکاری با جمهوری اسلامی ایران است و موضوع را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان