استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 5:53

استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست

شماره: 24551
Aa Aa

جزایر ۳ گانه جزء لاینفک ایران است| نیروگاه اتمی بزرگ‌تر از بوشهر در هرمزگان ساخته می شود| هر روز شاهد رشد و شکوفایی در ایران هستیم| احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل به کانال هفت هزار واحد رسید؛ روحیه جهادی و جبهه به ما آموخت که ما می توانیم.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در سفر استانی به هرمزگان در آیین جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولید و صنعتی استان هرمزگان اظهار داشت:

به هر میزان کارخانه های نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردد، سود خالص برای کشور محسوب می شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:

مسئله نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید قوی تر از گذشته ادامه یابد و انشاالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب و کسی دغدغه شغل نداشته باشد. این باعث خرسندی است کارخانه ای که در سال ۹۷ تعطیل شده بود دوباره احیا شد و قطعا با همت شما کارگران و مدیران شاهد رونق بیش از پیش این منطقه خواهیم بود و آثار برکات آن را خواهید دید.هر کمک و مساعدتی انجام خواهد شد تا مشکلات این کارخانه ها رفع شود و همگی در چرخه تولید قرار بگیرند.

رئیسی با بیان اینکه روحیه جهادی و روحیه بچه های جبهه به ما آموخت که ما می توانیم گفت:

امروز در آستانه دهه فجر یاد امام (ره) را گرامی می دارم و باید بدانیم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را شهدا، امام(ره) و حضور حماسه ساز مردم در عرصه های مختلف به این کشور هدیه داد.استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست آنچه رهبر معظم انقلاب به همه ما توصیه می کنند این است که برای استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم اگر تولید در کشور رونق پیدا کند، رشد اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه تاریخ این منطقه نشان از مقاومت و ایستادگی مردم است گفت:

از زمان تجاوز پرتغالی‌ها که مردم این منطقه ایستادگی کردند تا دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم این منطقه در صحنه حضور داشته‌اند.

 

سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی استان هرمزگان نیز با اشاره به گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان داشت:

هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام‌های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت‌ها و گام‌های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند.امروز ایران اسلامی لایق عنوان پیشرفته و فن آور است و جوانان این میهن توانسته‌اند با دانش، توانایی‌های خود را در عرصه اجرا نشان دهند. یعنی ضمیمه شدن دانایی‌ها به توانایی‌ها به پیشرفت و توسعه انجامیده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۱۵۷ طرح در حوزه صنعتی و انرژی در هرمزگان عنوان داشت:

پروژه بزرگ نیروگاه اتمی سیریک، کار بزرگی است. یک نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی که می‌تواند به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد کشور و پیشرفت مطرح باشد و امیدوارم آغاز ساخت این نیروگاه برای کشور مبارک باشد که به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه رقم می‌خورد. کار بسیار بزرگ‌تری از آنچه در استان بوشهر در قالب نیروگاه اتمی شاهد هستیم در هرمزگان ساخته خواهد شد.

اوهمچنین عنوان کرد:

همواره به مسؤولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهاد سازندگی گفته‌ام که ضمن تولید با کیفیت و استاندارد، می‌بایست مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی به بازدیدهایش از بندر شهید رجایی و وجود محصولات خام فروشی در این بندر برای صادرات اشاره و تأکید کرد:

 باید به سمت بهینه سازی صادرات حرکت کنیم. اگر در پتروشیمی بتوانیم متانول را در حوزه پتروشیمی به کالا تبدیل کنیم، ارزش بالاتری می‌یابد و حتی می‌توان آن را به بنزین تبدیل کرد.

سید ابراهیم رییسی در دیدار با مردم هرمزگان نیز عنوان داشت:

کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌دانند که حضور جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان امنیت ساز است و به همان اندازه که حضور بیگانگان امنیت منطقه را تهدید می‌کند. حضور آمریکایی‌ها و بیگانگان تهدیدی برای منطقه است. حضور ایران اما در این منطقه توانسته امنیت ساز باشد.

رییسی با تأکید بر تمامیت ارضی ایران گفت:

جزایر ۳ گانه به عنوان جز لاینفک جمهوری اسلامی است. تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند. اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق و پیشینه همواره حاکمیت جمهوری اسلامی را بر این جزایر مورد تأکید قرار می‌دهد.

او بر حفظ فرهنگ بومی این منطقه نیز اشاره و خواست استکبار رسانه‌ای دشمن را از بین بردن این عامل اصالت و وحدت برشمرد و تأکید کرد:

 همواره می‌بایست بر این ثروت عظیم تأکید و متولیان فرهنگی بدانند که حفظ این سرمایه گرانقدر مهم است تا در برابر هجوم دشمن، فرهنگ اسلامی وایرانی ما حفظ شود.

وی گفت:

مبادا مردم احساس کنند با رشوه و روابط ناسالم و بروکراسی پیچیده، کارشان به تعویق می‌افتد لذا از همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و همه کسانی که به نام نظام خدمت می‌کنند، تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بکار بگیرند و ادارات را گره گشای کار خود بدانند و توصیه من به همه آن است که رقیب ما، فساد و بروکراسی اداری پیچیده است و نباید اجازه داد مطلقا فساد در هیچ اداره و سازمان لانه کند.

رییس جمهور از وحدت و انسجام موجود در استان میان سنی و شیعه و همه اقوام به نیکی یاد کرد و عنوان داشت:

این وحدت مثال زدنی است و توصیه رهبری نیز حفظ این انسجام است و پیشرفت ما در گروی وحدت و انسجام خواهد بود و هیچ کس وحدت و انسجام را مخدوش نکند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان