اسرائیل به بیروت حمله کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 10 مرداد 1403 - 11:53

اسرائیل به بیروت حمله کرد

شماره: 25999
Aa Aa

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ضاحیه در جنوب لبنان را بمباران کردند. حزب الله لبنان در بیانیه ای پس از حمله اسرائیل به بیروت اعلام کرد که در زمان حمله سید فؤاد شکر در ساختمان هدف حضور داشته است.

با هدف ترور فواد شکر مسئول عملیات نظامی حزب‌الله؛
اسرائیل به بیروت حمله کرد

منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند. 

به گزارش اسپادانا خبر، شبکه المیادین گزارش داد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت که منجر به ریزش کامل ساختمان شد.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل ضاحیه در جنوب لبنان را با هدف ترور فواد شکر (سید محسن) مسئول تمام عملیات نظامی حزب‌الله لبنان و پروژه موشک‌های نقطه زن حزب الله بمباران کردند.

برخی منابع داخلی عنوان کرده‌اند ترور فواد شکر شکست خورده اما منابع لبنانی مدعی شده‌اند یک مقام حزب الله لبنان هدف قرار گرفته است.

 

254

 

صهیونیست‌ها ادعا کرده‌اند این حمله را در واکنش به برخورد موشک به مجدالشمس انجام داده است. 

ساختمانی هم که هدف قرار گرفته چسبیده به بیمارستان «بهمن» در منطقۀ «حاره حریک» است و این بیمارستان نیز آسیب دیده است.

در واکنش به این حمله شماری از مردم بیروت در منطقۀ حاره حریک در حمایت از حزب‌الله راهپیمایی برگزار کردند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این فرمانده حزب‌الله در حمله چند روز قبل به «مجدل الشمس» دست داشته است. این در حالی است که حزب‌الله هرگونه دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده است. 

۲ شهید و چند مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

منابع رسانه‌ای از شهادت ۲ و زخمی‌شدن چند نفر در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت خبر می‌دهند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ساختمان‌ها و خودروهای موجود در محل حادثه به شدت آسیب دیده‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که این حمله به وسیله یک پهپاد صهیونیستی و با شلیک ۳ موشک انجام شده است.

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک منبع ارشد در حزب الله مدعی شده است که تلاش برای ترور فواد شکر شکست خورده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد گزارش برخی از رسانه‌ها حکایت از آن دارد که هدف ترور قبل از حمله ساختمان را ترک کرده بود.

منابع امنیتی لبنان می گویند که  فؤاد شکر از حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت جان سالم به در برده است.

 دو منبع امنیتی نیز به رویترز گفتند:

 فرمانده ارشد حزب الله که هدف حمله اسرائیل در حومه جنوبی بیروت قرار گرفته بود جان سالم به در برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در بیروت را شدیدا محکوم کرد.

ناصر کنعانی ارتکاب این حمله توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد دانست:

اقدام رذیلانه و جنایت آمیز باند جنایتکار صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت، قطعا نمی‌تواند فرزندان غیور ملت و مقاومت سرافراز لبنان را از ادامه مسیر شرافتمندانه حمایت از مظلومان فلسطینی و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگری رژیم آپارتاید اسرائیل باز دارد.

کنعانی با تاکید بر حق مشروع دولت، ارتش و مقاومت لبنان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی، مسئولیت گسترش دامنه تنش و بحران در منطقه را متوجه رژیم جعلی اسرائیل و دولت آمریکا دانست و از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سریعا به مسئولیت خود در قبال تهدیدات رژیم اسرائیل علیه امنیت لبنان و صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی عمل نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای این حمله تجاوزکارانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و همبستگی کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای پس از حمله اسرائیل به بیروت اعلام کرد که در زمان حمله فرمانده جهادی بزرگ، برادر سید فؤاد شکر (حاج محسن) در این ساختمان حضور داشت.

در متن بیانیه حزب الله آمده است:

همانطور که معلوم است دشمن صهیونیستی روز سه‌شنبه ۳۰-۰۷-۲۰۲۴ به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله‌های آن هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان، زخمی شدن دیگران و تخریب بخش‌های زیادی از طبقات ساختمان شد. در زمان حمله، فرمانده جهادی بزرگ، برادر سید فؤاد شکر (حاج محسن) در این ساختمان حضور داشت. تیم‌های دفاع مدنی از لحظه وقوع حادثه با جدیت اما به کندی مشغول رفع آوارها هستند به دلیل وضعیت پیچیده طبقات تخریب شده. هنوز منتظر نتیجه‌ای هستیم که مسئولین در این عملیات در مورد سرنوشت فرمانده بزرگوار و عزیز و دیگر شهروندان در این مکان خواهند رسید تا بر اساس آن اقدام لازم انجام شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان