اسرائیل مسئول حمله تروریستی اصفهان است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 5:13

اسرائیل مسئول حمله تروریستی اصفهان است

شماره: 21143
Aa Aa

در این نامه تاکید شده رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود.

نامه ایران به دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل؛
اسرائیل مسئول حمله تروریستی اصفهان است

امیر سعید ایروانی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد:

ایران حق مشروع و ذاتی خود را برای دفاع از امنیت ملی و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، در این نامه آمده است:

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین‌المللی و محکوم است.

سفیر ایران در این نامه با اشاره به اظهارات ۲۷ ژانویه رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو و ۱۶ ژانویه رئیس ستاد ارتش این رژیم نسبت به تهدید به استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران از جمله تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه تاکید شده است که این رژیم باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسئولیت خود بر اساس منشور را انجام دهد و اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از این رژیم بخواهد که قوانین بین‌المللی را رعایت کند و به برنامه‌های خطرناک و فعالیت‌های مخرب خود در منطقه پایان دهد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد مناقشه کنونی در اوکراین مبنی بر بی طرفی فعال و احترام به حاکمیت و استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین اعتراض خود به بیانیه تحریک‌آمیز و غیرقابل توجیه یک مقام ارشد اوکراینی نسبت به حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع ایران در شهر اصفهان و استقبال در استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران را اعلام و این گونه اظهارات و اقدامات را غیرمسؤولانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول مندرج در منشور ملل متحد خواند و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آن را محکوم کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان