اطاعت از رهبری را خدا واجب کرده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 11:37

اطاعت از رهبری را خدا واجب کرده است

شماره: 22857
Aa Aa

هدف عالم این بوده که ائمه اطهار به عنوان امام ظهور پیدا کنند و پیروان امام آنقدر زیاد شوند که اداره جامعه بشری با هدف آفرینش و امامت محقق شود.

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز عنوان کرد؛
اطاعت از رهبری را خدا واجب کرده است

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت:

جمعیت نمازگزارن روز به روز افزایش یافته و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی است و جوابی برای افرادی است که معتقد بودند دوره خداباوری تمام شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

حضور جوانان در هیأت‌های مذهبی برای ما مایه افتخار و برای دشمن که تلاش کرده نسل جدید را از محبت امام حسین(ع) دور کند مایه روسیاهی است.

او با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت به عنوان یکی از بنیان‌های اصلی تفکر اسلامی شکل گرفته است گفت:

امامت و ولایت نمی‌تواند منقطع شود، اگر منقطع شد دلیلی برای وجود عالم باقی نمی‌ماند چراکه هدف عالم این بوده که ائمه اطهار به عنوان امام ظهور پیدا کنند. همان‌گونه که وجود امام لازم است وجود پیروان راستین هم الزامی است اما هدف غایی این است که باید پیروان امام آنقدر زیاد شوند که اداره جامعه بشری با هدف آفرینش و امامت امامان معصوم (ع) محقق شود.

وی اضافه کرد:

رسیدن به معرفت مورد قبول خدا وقتی محقق می‌شود که به معرفت امام برسیم چراکه امام از جانب خدا منصوب می‌شود. اگر از امامی که امروز خدا واجب کرده که اطاعتش کنیم فرمانبرداری نکنیم با مشکل روبرو خواهیم شد، امام داناست و از طرف خدا سخن می‌گوید. در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) خود حضرت کسی را تعیین کرده که در جایگاه رهبری قرار بگیرد. اگر ما امام زمان(عج) خودمان را شناختیم معرفتمان در پیشگاه خدا الزام می‌شود و امام دین را تکمیل می‌کند، پس باید برای امام شناسی به ویژه در ایام محرم تلاش کنیم و برای نسل جدید با بیان صمیمی و خودمانی توضیح داده شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان