اقدام اروپا علیه سپاه ضمانت حقوقی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 1:43

اقدام اروپا علیه سپاه ضمانت حقوقی ندارد

شماره: 21116
Aa Aa

او درباره تعرض به فوتبالیست‌های نوجوان گفته در این پرونده والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشده اند. در حال بررسی هستیم انگیزه انتشار این خبر چیست.

قوه قضاییه درصدد است ملت ایران را شاد کند؛
اقدام اروپا علیه سپاه ضمانت حقوقی ندارد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضا گفت:

قوه قضاییه درصدد است با تمام توان و با اقدامات خود کام ملت عزیز و بزرگوار ایران را شاد کند، بیش از پیش موجب افزایش وحدت شود و اعتماد عمومی را فراهم کند.

به گزارش اسپادانا خبر، ستایشی درباره مبارزه با پولشویی اظهار داشت:

قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم وجهه پیشگیرانه دارد که در اجرای کامل ان همه رویه های غلط اصلاح می شوند. مبارزه با پولشویی امری فرا دستگاهی است و همه باید به میدان بیایند.

او درباره قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی توسط پارلمان اروپا گفت:

اقدام پارلمان اروپا اقدامی ناشایست بود که این اقدام تحت تاثیر لابی گروه تروریستی منافقین صورت پذیرفته است‌. این اقدام از نظر ما ضمانت حقوقی ندارد و براساس حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی فاقد وجاهت است اما نمی توان به راحتی از این اقدام چشم پوشی کرد. سپاه پاسداران نیروی رسمی و نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و متکی به دل های پولادین فرزندان کشور ما است. ما تعجب می کنیم پارلمان اروپا چرا بر خلاف مقررات عمومی این مسئله را اعلام کرده است‌؟ این پارلمان باید جلوی گروهک تروریستی می ایستاد در حالیکه به عنوان پدر برای گروهک های تروریستی رفتار کرده است. این اقدامات پارلمان اروپا قابل دفاع نیست‌. دست گروهک تروریستی منافقین به خون زنان، مردان و فرزندان ما آلوده است‌. قوه قضاییه در همین راستا تمامی تمهیدات لازم و مقتضی برای پیگیری قانونی از طریق ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه را اندیشیده و اجرایی خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره تعرض به فوتبالیست‌های نوجوان گفت:

پرونده ای در مشهد تشکیل شده و والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشدند. در حال بررسی هستیم که  انگیزه انتشار چنین خبری چیست؟ مربی تیم هم شکایتی را با عنوان نشر اکاذیب علیه دو خبرنگار مطرح کرده است.

او همچنین بازداشت وزیر دولت روحانی در پرونده اکبری را که اخیراً از سوی یکی از نمایندگان مجلس عنوان شده بود تکذیب کرد.

ستایشی همچنین گفت:

در پرونده بابک زنجانی پیرو اطلاع‌رسانی قبلی، حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارج متهم به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است. متهم همچنان در زندان است.

ستایشی گفت:

«اغتشاشات» باعث افزایش سرقت شد و باعث شد پلیس از وظیفه اصلی خارج شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان