امارت اسلامی افغانستان آماده برقراری روابط با تمام کشورها است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 5 شهريور 1403 - 6:59

امارت اسلامی افغانستان آماده برقراری روابط با تمام کشورها است

شماره: 14753
Aa Aa

او گفته امارت اسلامی با طرفی که امنیت و ثبات کشور را به خطر بیندازد برخورد خواهد کرد و نمی‌خواهد هیچ منطقه‌ای خارج از سیطره این گروه باشد.

 
انس حقانی از رهبران طالبان اعلام کرد؛
امارت اسلامی افغانستان آماده برقراری روابط با تمام کشورها است

انس حقانی از رهبران طالبان اعلام کرد که امارت اسلامی در افغانستان بعد از ۲۰ سال جنگ مسؤول اداره افغانستان شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل  از ایسنا، او در گفتگو با مجله نیوزویک با بیان این که زمانی که طالبان تأسیس شد یکی از اهدافش تحقق امنیت برای شهروندان بود گفت:

 از بین مسائلی که دولت جدید برای دستیابی به حمایت ساکنان آن را ارائه خواهد کرد فراهم کردن فضای امن نسبی است. تأمین امنیت یکی از دستاوردهای تاریخی امارت اسلامی در اماکنی است که تحت سیطره طالبان قرار دارند اما مأموریت سختی است.

حقانی گفت:

با هر گروهی که مردم را در معرض خطر قرار دهد با روشی مناسب برخورد خواهد شد. امارت اسلامی با طرفی که امنیت و ثبات کشور را به خطر بیندازد برخورد خواهد کرد. ما تجربه و مهارت کافی داریم که می‌توانیم از آن و تمام توانایی‌ها و ابزارهایی که در کابل به آن دست یافته‌ایم استفاده کنیم.

حقانی ادامه داد:

سیطره بر مقاومت به زمان بستگی دارد که از طریق دیپلماسی یا زور به دست آید. امارت اسلامی در گسترش سیطره خود در افغانستان موفق شد. با اینکه امارت اسلامی راهکار مسالمت آمیز و بدون خونریزی را ترجیح می‌دهد اما تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد هیچ منطقه‌ای خارج از سیطره این گروه باشد.

حقانی تأکید کرد:

امارت اسلامی آماده برقراری روابط با تمام کشورها براساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران است. استراتژی موفقیت آمیز بوده است و ما به پیام‌های مثبتی از سوی کشورهای دور و نزدیک دست یافته‌ایم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان