امام بسیاری از ماموریت‌های قضایی را به رئیسی واگذار می‌کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 16:01

امام بسیاری از ماموریت‌های قضایی را به رئیسی واگذار می‌کرد

شماره: 23306
Aa Aa

اسماعیلی با بیان این که امروز پررونق‌ترین دوره فرهنگی کشور است گفته در این ۲ سال به دنبال حاکمیت ارزش‌های الهی و اسلامی در عرصه فرهنگ بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد؛
امام بسیاری از ماموریت‌های قضایی را به رئیسی واگذار می‌کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع) در میدان خراسان

در ۵۰ سال اخیر اربعین و موتور محرک پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت که در ۲ دهه اخیر این راهپیمایی میلیونی به تثبیت امنیت ما در منطقه غرب آسیا کمک کرده است.

اسماعیلی اظهار داشت:

در صدر دولتی که امروز مسئولیت اجرایی امور را بر عهده دارد یک فقیه عالی‌مقام، یک دانشمند برجسته قرار گرفته است که از صحابی امام و رهبری است. آیت‌الله رئیسی مرد آزمون پس‌داده در برهه‌های مختلف است. اگر به صحیفه امام خمینی (ره) رجوع کنید ایشان بسیاری از ماموریت‌های قضایی را به آقای رئیسی که در آن زمان جوانی بیست و چند ساله بود واگذار می‌کردند.

او گفت:

دولت سیزدهم پر رونق‌ترین دوره فرهنگی کشور است.

وی درباره شرایط کشور در زمان تحویل گرفتن دولت گفت:

در تابستان ۱۴۰۰ به‌طور میانگین در هر روز ۷۰۰ نفر از هموطنان را بر اثر کرونا از دست می‌دادیم. دانشگاه‌ها، بازار و مراکز فرهنگی و هنری در حالت نیمه‌تعطیل بودند اما امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم جمهوری اسلامی موفق شد بسیار زودتر از کشور‌های غربی کرونا را شکست دهد و زمانی که مرگ‌ومیر کرونا در کشور صفر شد این عدد در بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا سه رقمی بود.

اسماعیلی درباره عملکرد دولت در سیاست خارجی گفت:

رئیس جمهور قبلی همه چیز را به حل ارتباط با غرب گره زده بود اما این دولت کشور را از وابستگی القایی به غرب رها کرد. در آغاز فعالیت دولت، رئیس جمهور تاکید کرد که بنای ما استفاده از ظرفیت‌های منطقه است، این سخن برای برخی مدعیان دیپلماسی خنده‌دار بود، اما امروز سهم تجارت ما در منطقه بیش از پنج برابر ۲ سال گذشته شده است. عده‌ای باور نمی‌کردند با اقتدار و با نه گفتن به اروپا و آمریکا به چنین جایگاهی برسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت:

در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم عده‌ای می‌گفتند که این دولت مخالف فرهنگ و هنر است اما امروز پررونق‌ترین دوره فرهنگی کشور است. در یک نمونه هفت میلیون نفر از نمایشگاه کتاب امسال بازدید کردند. با یک «تروریسم رسانه‌ای» مواجه بودیم. این تروریسم هر کسی را که می‌خواست فعالیت کند تهدید می‌کرد. منافقین کهنه و منافقین نو در این جنگ شناختی به دنبال اعتبارزدایی از نظام اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه «گروهی به دنبال آن بود که جریان فرهنگی کشور را مقابل دولت قرار دهد» گفت:

در این شرایط جشنواره‌های فجر را با استقبال پرشور مردم برگزار کردیم. جریانی به دنبال تضعیف مدیریت فرهنگی جمهوری اسلامی بودند اما در این ۲ سال به دنبال حاکمیت ارزش‌های الهی و اسلامی در عرصه فرهنگ بودیم. یک روزی به ما گفتند سینمای ایران ظرفیت تولید پنج اثر ارزشی را در سال ندارد اما سال گذشته ۲۰ فیلم سینمایی در تراز انقلاب را تولید کردیم.

او «بازگشت به مساجد» را یکی از شعار‌های کلیدی دولت خواند و افزود:

اگر می‌خواهیم وضعیت فرهنگ و هنر به یک ثبات مطلوب برسد باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مساجد برگردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان