امر به معروف و نهی از منکر نباید اختلاف ملی به وجود بیاورد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:34

امر به معروف و نهی از منکر نباید اختلاف ملی به وجود بیاورد

شماره: 21988
Aa Aa

حافظه تاریخ داد و بیداد را فراموش نمی‌کند| نقد و تحلیل حکمران توسط مردم اجتناب‌ناپذیر است| بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی تحول علمی است.

سید محمد حسن ابوترابی فرد، خطیب جمعه تهران؛
امر به معروف و نهی از منکر نباید اختلاف ملی به وجود بیاورد

سید محمد حسن ابوترابی فرد، خطیب جمعه تهران در نماز جمعه پایتخت گفت:

در نگاه دین، نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در حوزه‌های متنوع دارند و حافظه تاریخ داد و بیداد را فراموش نمی‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، ابوترابی گفت:

حکومت خوب و بد، حاکم سیاسی خوب و بد تاثیر بسیاری بر تحولات فرهنگی،  اجتماعی و سیاسی بشر دارد. حاکمان و مدیران باید بدانند تصمیمات آنان تمام حوزه‌ها را مورد تاثیر قرار می‌دهد. نباید بر نهادها، صندوق‌ها و دولت تکالیفی را بگذاریم که قرار به انجام آن نیست. این تکالیف مرجع و منبع فساد است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد:

نقد و تحلیل حکمران توسط مردم اجتناب‌ناپذیر است.‌ مدیران در قوای سه‌گانه باید جامعه را رصد کنند. مردم درباره اقدامات ما تحلیل و نقد دارند، قضاوت می‌کنند. اگر مدیران رصد نداشته باشند راه برای شکاف مردم و دولت هموار می‌شود. مردم باید در متن واقعیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند و راه برای افزایش رضایت‌مندی عمومی هموار شود، این نگاه علی علی علیه السلام  در ۱۴۰۰ سال قبل است. هیچ تصمیمی نباید در نظام سیاسی -دینی بدون علم گرفته شود.

او گفت:

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در ۴۰سال گذشته تحول علمی است. این جایگاهی که محور مقاومت در جهان اسلام است برآمده از دستاورد جمهوری اسلامی است. وزرای محترم اگر می‌خواهند به ملت ایران خدمت کنند تلاش کنند. تصمیمات آنان برگرفته از عمل باشد این راه است. مجاهدت خسته ناپذیر و استقامت در راه داشته باشند. اگر راه مبتنی بر دانش را انتخاب کردیم و شکست خوردیم باید بدانیم این راه مبتنی بر عمل صالح است.

ابوترابی فرد گفت:

ستون اقتدار ملی کارگران کشور هستند. باید در جهت کاهش هزینه و افزایش رفاه و معیشت زندگی کارگری تلاش کرد. با مهار تورم می‌توان کشوری که نظام دینی دارد را در جایگاه مناسب قرار داد. امیدواریم برای این جامعه که در روزهای اول انقلاب و سال‌های دفاع مقدس حضور داشتند جایگاه مناسبی فراهم شود.

وی ادامه داد:

مقام معظم رهبری فرمودند یک جاهایی گذشت و اغماض لازم است؛ این سخن با ماست. سر یک اختلاف نظر یقه همدیگر را می‌گیریم. چرا؟ حال ممکن است دو نفر در یک نظریه سیاسی اختلاف داشته باشند اما چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد شود؟ باید اغماض شود و یک جاهایی باید چشم پوشی کرد. در یک جامعه سلایق و نگاه‌های مختلف وجود دارد، عیبی ندارد. دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است. با یکپارچگی شما مخالف است. ممکن است مردم به خاطر علایق و سلایق مختلف باهم دعوا کنند. این بیانات مقام معظم رهبری است که باید گوش جان سپرد. روش مبتنی بر ملایمت و ملاطفت در تعامل و گفت‌وگو باید باشد. این سیره پیامبر است. در جامعه اسلامی گذشت کنید و اخلاص عمل داشته باشید. از درشت‌گویی پرهیز کنید. نباید سختگیر بود ، قلب نرم و زبان آراسته به فضایل داشته باشید. برادران و خواهران سکوت کنیم و باهم دعوا، نزاع و جدال نداشته باشیم و در کارهای بیهوده ورود نکنیم. رهبری در این مورد دغدغه دارند و باید با گفت‌وگوی مبتنی بر دانش دست یگدیگر را بگیریم. امر به معروف و نهی از منکر باید وفاق ملی را به وجود بیاورد نه اختلاف ملی، این راه رسیدن به قدرت ملی است باید دست همدیگر را بگیریم.

وی افزود:

اگر دغدغه حجاب داریم باید از راه درست و علمی این بیماری اجتماعی را علاج کنیم و این راهی است که مسیر اقتدار ملی را هموار می‌کند. امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه وحدت ملی را همواره کند نه اختلاف ملی.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان