امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:42

امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد

شماره: 21977
Aa Aa

«مهربانی، تدبیر و اقتدار» ۳ ویژگی ضروری برای فراجا است| اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه سرمایه بزرگی است و فراجا نباید اجازه دهد این اعتبار کاسته شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، روسا و مدیران فراجا از زحمات و تلاش‌های مجموعه پلیس قدردانی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او مجموعه فراجا را مجری قوانین مجلس، بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم و رفاه عمومی و ضابط قوه قضاییه دانست و بر تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تامین امنیت پایدار تاکید کرد.

وی «مهربانی، تدبیر و اقتدار» را ۳ ویژگی ضروری برای فراجا دانست:

پلیس باید در برابر اشرار، مجرمین، قانون‌شکنان و متجاوزین به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.

رئیسی با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی پلیس و مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی، رضایت الهی را در گرو خدمت خالصانه به مردم و جلب رضایت آنها دانست :

اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.

او توجه به قانون و قانونگرایی را از ارکان اصلی و مورد اتفاق نظر و اجماع همگانی دانست:

رمز موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌هایش نیز توجه به اجرای قانون و قانون‌مداری است.

رئیسی پیش‌بینی و پیشگیری را از مسائل مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد:

پیشگیری از جرم یعنی شناسایی و مقابله با علل و عوامل وقوع جرم و این مهم فقط مأموریت نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند بسترهای وقوع جرم را در حوزه ماموریتی خود شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.

او ارزش‌های موجود در آداب، سنن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را از سرمایه‌های ارزشمند در مصون‌سازی جامعه در برابر جرایم و ناهنجاری‌ها دانست و بر ایجاد ساختارها و ساز و کارهای مناسب برای تقویت این ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

رئیسی از نیروی انتظامی به عنوان پیشگامان انتظام و امنیت یاد کرد:

دشمنان با آشوب‌آفرینی تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند اما ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور هوشیارانه و مقتدر در صحنه آنها را ناکام گذاشتند. حفظ این هوشمندی برای تداوم خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها ضروری است. امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروی انتظامی در برابر این ناهنجاری‌ها و کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، نقش بازدارندگی دارد که لازمه و مقدمه این نقش‌آفرینی، صیانت از سلامت سازمانی است.

او با تاکید بر اهمیت «توجه به تحول‌گرایی در برنامه‌ها و اقدامات» و «زمان‌شناسی» افزود:

برخورد نیروی انتظامی با تخلفات درون‌سازمانی و برنتابیدن جزئی‌ترین تخلفات نه تنها موجب تضعیف پلیس نمی‌شود بلکه سبب تقویت سازمان و افزایش اعتبار اجتماعی آن می‌شود.

وی بر حمایت دولت از نیروی انتظامی تأکید کرد:

دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان