امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 19:20

امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم

شماره: 24520
Aa Aa

به تروریست‌ها که در مناطق مرزی توسط کشورهای ثالثی مدیریت می‌شوند مجال نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار بدهند.

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه پاکستان گفت:

کمتر کشوری در جهان به اندازه ایران و پاکستان دارای مشترکات فرهنگی تاریخی و دینی است. ایران و پاکستان هیچ‌گاه اختلاف ارضی نداشته‌اند که این یکی دیگر از نقاط روشن در روابط دو کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

روابط دوستانه تاریخی ما تایید می‌کند که ما یک ملت واحد در دو جغرافیای متفاوت هستیم‌. ما امنیت کشور دوست و برادر پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه می‌دانیم. دو طرف قویا به تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذاریم. ما اینجا در اسلام‌آباد هستیم تا با صدای بلند بگوییم دو کشور به تروریست‌ها مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را تحت تاثیر قرار بدهند. در سال‌های گذشته دو کشور شهدای امنیت بسیاری تقدیم کردند و تروریست‌ها صدمات زیادی به امنیت دو کشور وارد کرده‌اند. تردیدی نیست که ترویست‌ها در مناطق مرزی توسط کشورهای ثالثی مدیریت می‌شوند که هیچ‌گاه خیر ایران و پاکستان را نمی‌خواهند. امروز در قالب دو هیئت ایرانی و پاکستانی در خصوص امنیت مرزی، توسعه روابط اقتصادی، ایجاد مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی اقدامات پرسرعتی  انجام می‌دهیم. ما اعتقاد مشترک‌ داریم تا مرزهای دو کشور را به مرزهای اعتقادی و تجاری تبدیل کنیم. در سایه همکاری مشترک و قوی تهران و اسلام آباد به تروریست‌ها مجال نخواهیم داد که تروریست‌ها امنیت دو ملت و دو کشور را هدف قرار دهند.

وی گفت:

من از پاکستان دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی دریافت کردم. ما توافق داریم که با یک برنامه مشخص در کنار وزارت خارجه پاکستان می‌توانیم شاهد سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد باشیم.

امیرعبداللهیان، توسعه گردشگری و نهایی کردن توافقات مربوط به انرژی که شاهد تبادل هیات‌هایی در این خصوص خواهند بود را از دیگر محورهای مذاکرات خود با همتای پاکستانی‌اش عنوان کرد.

وی افزود:

دو کشور در مجامع بین المللی همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر دارند. من از حمایت‌های قوی دولت و ملت پاکستان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر می‌کنم‌. ما باور داریم شیعه و سنی یک مجموعه واحد و مسلمان هستیم لذا ایران قویا به حمایت خود از مردم و مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد. ما در سطوح مختلف هیأت‌هایی را تبادل می‌کنیم و در ماه‌های گذشته در یکی از مناطق مرزی ما بازارچه مرزی و سایت انتقال برق با حضور نخست‌وزیر وقت پاکستان و رئیس‌جمهور ایران افتتاح شد. حلقه‌های قوی از روابط و تعاملات سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی و تجاری بین دو کشور وجود دارد. طبیعی بود با وجود این همکاری‌های نیرومند و چندلایه به سرعت این تنش را پشت سر بگذاریم و در مسیر مبارزه قوی با تروریسم به نقشه راهی برسیم.

امیرعبداللهیان برای پاکستان برگزاری یک انتخابات موفق و امن را آرزو کرد و گفت:

از خداوند سبحان بهترین‌ها را برای خواهران و برادران پاکستانی خود مسألت دارم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان