اموال مصادره شده پهلوی باید در اختیار ولی فقیه زمان باشد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 10:19

اموال مصادره شده پهلوی باید در اختیار ولی فقیه زمان باشد

شماره: 23876
Aa Aa

بعد از سقوط اموال و املاک زیادی از خاندان کثیف پهلوی بلاتکلیف بود| بزرگترین عامل سقوط پهلوی فساد مالی و قاچاق مواد مخدر بود.

محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر انقلاب؛
اموال مصادره شده پهلوی باید در اختیار ولی فقیه زمان باشد

محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین معارفه و تکریم محمد مخبر و پرویز فتاح در ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: 

اموال و املاک زیادی از خاندان کثیف پهلوی مانده بود که بعد از سقوط آنها بلاتکلیف بود و به گفته نویسنده کتاب ظهور تا سقوط پهلوی، حسین فردوست، تعداد روستاهایی که رضاشاه از مردم شمال و سایر نقاط ایران به زور و تهدید و ارعاب گرفته بود ۲۴۰۰ روستا بود که جمعیت زیادی را شامل می شد و این املاک را به بنیاد وابسته به خودشان یعنی بنیاد پهلوی دادند و بعد از تبعید به جزیره موریس و هنگام ترک ایران همه این املاک را به پسرش بخشید.

به گزارش اسپادانا خبر، گلپایگانی گفت:

بزرگترین عامل سقوط رژیم پهلوی فساد مالی و قاچاق مواد مخدر پدر و پسر پهلوی و دختران و پسران بود. بعد از انقلاب اسلامی اعلام شد روستاییانی که سندی از املاک خود دارند بیایند و املاک خود را پس بگیرند.

وی، قتل‌عام مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تا ۲ هزار نفر در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را از دیگر فجایع پهلوی عنوان کرد.

او افزود:

در اصل ۴۹ قانون اساسی باید اموال مصادره شده از زمان رژیم پهلوی در اختیار ولی فقیه زمان باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان