انقلاب اسلامی سبک جدیدی از زندگی ارائه داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 22:42

انقلاب اسلامی سبک جدیدی از زندگی ارائه داد

شماره: 21513
Aa Aa

جمهوری اسلامی برخورداری انسان‌ها از لذت و رفاه را سرکوب نمی‌کند بلکه به آن جهت می‌دهد| حجاب الزام شرعی و قانونی مورد اتفاق آحاد جامعه است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران؛
انقلاب اسلامی سبک جدیدی از زندگی ارائه داد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار با جمعی از دختران نوجوان شرکت‌کننده در برنامه «بینهایت شو» گفت:

انقلاب اسلامی تمدنی جدید و نوین با عنوان مردم‌سالاری دینی ارائه کرد که در آن سبک جدیدی از زندگی برای انسان‌های معاصر ارائه شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را با نگاه به نیازهای انسان معاصر بنا نهاد ادامه داد:

جمهوری اسلامی با برخورداری انسان‌ها از لذت و رفاه مخالف نیست و آن را سرکوب نمی‌کند بلکه به آن جهت می‌دهد تا انسان‌ها بدانند که هدف از زندگی آن‌ها چیست.

او ترویج فرهنگ اباحه‌گری و رفتارهای غیرانسانی از جمله همجنس‌گرایی در غرب و تبلیغ آن به‌ عنوان مظاهر تمدن و پیشرفت را سقوط از مرتبه انسانیت به خود فراموشی دانست:

غربی‌ها در فضای نوین جهانی با قدرت رسانه‌ای و اتکا به روش‌های قهری در صدد ترویج فرهنگ خود به مردم دنیا به ویژه ایران اسلامی هستند که مقابله با این تهاجم دقت و ظرافت زیادی را می‌طلبد.

رئیسی، آینده کشور را متعلق به نوجوانان و جوانان دانست و با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد گفت:

باید با بازنگری مسیر طی شده، ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی و تلاش کنیم آهنگ تربیتی کشور با روند توسعه یکسان باشد.

«استفاده از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی»، «توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی دختران در زمینه‌های مختلف»، «تلاش برای کاهش فاصله میان نسل متولد شده در زمان غلبه فضای اینترنت یا اصطلاحاً نسل زِد با نسل گذشته»، «درک دغدغه‌های فرهنگی و نیازهای جوانان و بهبود وضعیت زندگی آن‌ها»، «اقناع و پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان»، «میدان دادن به جوانان در عرصه صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «تلاش برای تربیت دانش‌آموزان و جوانان بر پایه آموزه‌های انقلابی و مهدوی»، «توجه به رشد و تعالی نوجوانان و جوانان در برابر هجمه‌ها و ابتذال فکری و فرهنگی به ویژه در فضای مجازی» و «لزوم توجه مسئولان به هدایت جوانان در برابر گرداب‌ها و طوفان‌های آخرالزمانی» از جمله مباحثی بود که توسط ۴ تن از دانش‌آموزان دختر در این نشست مطرح شد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی این کشور نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت احترام همگانی به قانون، مسئله حجاب را یک ضرورت شرعی و الزام قانونی مورد اتفاق آحاد جامعه ایرانی دانست و با تأکید بر اینکه همه مسئولان در موضوع حجاب اتفاق نظر دارند گفت: 

تجربه اجتماعی انقلاب اسلامی نشان داد که زنان و دختران این سرزمین با زندگی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک اولویت امنیت‌آفرین تأکید دارند.

رئیسی با اشاره به ضرورت حاکمیت قانون در زندگی اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی اعم از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و صدا و سیما را به تلاش بیشتر برای تبیین مسائل مرتبط با حجاب و عفاف و رفع برخی شبهات در این زمینه فرا خواند.

او با تأکید بر اینکه گسترش معروف‌ها در جامعه باید مورد حمایت جمعی قرار گیرد خطاب به مردم به‌ویژه جوانان گفت:

در موضوعی مانند حجاب ضروری است همگان احساس مسئولیت کنند و اگر چه ممکن است در این زمینه برخی افراد نظر متفاوتی داشته باشند اما در زندگی اجتماعی پایبندی به موازین قانونی می‌بایست به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر حمایت دستگاه‌های مسئول از آمرین به معروف، حجاب را مهم‌ترین توصیه و وصیت همه شهدای افتخارآفرین ایران اسلامی خواند:

ضروری است شورای اجتماعی به عنوان مسئول هماهنگی لازم را در بخش‌های مختلف ایجاد و با نظارت بر اجرای قانون زمینه حفظ امنیت اجتماعی را فراهم کند. تردید نداریم زنان و دختران افتخارآفرین و تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی خود بیشترین همراهی را در رعایت و احترام به قانون خواهند داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان