انگلیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 2:00

انگلیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کرد

شماره: 22724
Aa Aa

13 مقام و سازمان‌ جمهوری اسلامی ایران از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی به بهانه «نقض حقوق بشر» در لیست تحریم‌های انگلستان قرار گرفتند.

اموال تمامی اشخاص و سازمان‌های تحریم‌ شده بلوکه می شود؛
انگلیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کرد

دولت انگلیس اعلام کرد که 13 مقام و سازمان‌ ایرانی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی را به بهانه «نقض حقوق بشر» در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، براساس این تحریم‌ها، اموال تمامی اشخاص و سازمان‌ها تحریم‌ شده در انگلیس بلوکه شده و نهادهای انگلیسی از دادوستد با آن‌ها منع خواهند شد. همچنین تمامی اشخاص تحت تحریم قرار گرفته از سفر به انگلیس منع خواهند شد.
نام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران (گرداب) نیز در این لیست دیده می شود.

روز گذشته نیز دولت انگلیس در بیانیه‌ای مشترک با 52 کشور دیگر درخصوص مسائل حقوق بشری در ایران ابراز نگرانی کرده بود.

همچنین طارق احمد، وزیر دولت این کشور نیز در اظهارنظری دیگر از ایران خواسته بود تا به درخواست جامعه بین‌المللی برای تغییر رویه توجه کند.

  •  

کاردار سفارت انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران الیزابت مارش، کاردار سفارت انگلیس در تهران در غیاب سفیر توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه اظهارات و مواضع مقامات انگلیسی و همچنین تحریم های اخیر این رژیم علیه ایران را اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه قلمداد و آن را قویاً محکوم کرد.

وی افزود:

در حالیکه مردم ایران نقش رسانه‌های معاند مستقر در انگلیس در ترویج خشونت را هنوز فراموش نکرده‌اند جای تعجب است که انگلیس به جای پاسخگویی به روند اتهام زنی خود همچنان ادامه می‌دهد. به مقامات انگلیس توصیه می‌کنیم با نگاه به تجارب گذشته از ورود به دام‌های تنیده و شناخته شده از سوی رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی خودداری کنند. تداوم رویکرد مخرب انگلیس قابل قبول نبوده و حتما با اقدام متقابل، متناسب و مؤثر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان