اوکراین برای عضویت در ناتو آماده نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 17:55

اوکراین برای عضویت در ناتو آماده نیست

شماره: 22754
Aa Aa

جو بایدن می گوید قبل از هرگونه آغاز روند پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیاز است که جنگ روسیه در اوکراین پایان یابد.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان؛
اوکراین برای عضویت در ناتو آماده نیست

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت:

اوکراین هنوز برای عضویت در ناتو آماده نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ازفارس، وی افزود:
قبل از هرگونه آغاز روند پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیاز است که جنگ روسیه در اوکراین پایان یابد. باوجود اینکه بحث راجع به عضویت فوری اوکراین در ناتو زودهنگام است اما ایالات متحده و متحدانش در این سازمان به تامین اوکراین و نیروهای نظامی این کشور به تسلیحات مورد نیاز برای تلاش به پایان دادن جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد:

فکر نمی‌کنم در چنین شرایطی در میانه جنگ درباره اینکه اوکراین به خانواده ناتو بپیوندد بین اعضا اتفاق نظر وجود داشته باشد مثلا اگر این کار انجام شود خب همه می‌دانند که هر اینچ از خاک اوکراین جزو قلمروی ناتو می‌شود. این تعهدی است که همه ما پذیرفته‌ایم. اگر جنگ ادامه داشته باشد پس ما هم در جنگ خواهیم بود. اگر اینطور شود پس ما با روسیه وارد جنگ هستیم. با زلنسکی به طور طولانی در مورد این موضوع صحبت کرده ام و به رئیس جمهور اوکراین گفتم که تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد ایالات متحده به تامین امنیت و تسلیحات برای اوکراین، مانند اسرائیل، ادامه خواهد داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان