ايران با ارسال پهپاد به روسيه قطعنامه ٢٢٣١ را نقض كرده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 19:42

ايران با ارسال پهپاد به روسيه قطعنامه ٢٢٣١ را نقض كرده است

شماره: 22598
Aa Aa

قطعنامه ۲۲۳۱ به دبیرکل سازمان ملل این اختیار را می دهد تا موارد نقض قطعنامه را بررسی کند. از سازمان ملل این تحقیقات را فورا انجام دهد.

ادعاى آمریکا، تروییکای اروپایی، اوکراین و آلبانی؛
ايران با ارسال پهپاد به روسيه قطعنامه ٢٢٣١ را نقض كرده است

 لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به همراه سفرای اوکراین، فرانسه، انگلیس و آلبانی اظهار داشت:

 اوایل این ماه آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد ایران چگونه پهپادهای انتحاری در اختیار روسیه قرار می دهد و همچنین به این کشور در ساخت کارخانه پهپاد کمک می کند.

 به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رصد، او ادامه داد:

اوکراین و انگلیس نیز شواهد بدست آمده از پهپادهای بدست آمده ایرانی در اوکراین را به سازمان ملل ارائه کرده اند. روسیه از این پهپادها برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین و قتل غیرنظامیان این کشور استفاده کرده است.

او با بیان این که اقدامات ایران و روسیه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می کند اظهار داشت:

قطعنامه ۲۲۳۱ به دبیرکل سازمان ملل این اختیار را می دهد تا این موارد نقض قطعنامه را بررسی کند و ما از سازمان ملل می خواهیم این تحقیقات را فورا انجام دهد.

  •  

ايران سخنان نماينده آمريكا در سازمان ملل را نمايش سياسی خواند

نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل اظهار داشت:

سخنان سفیر آمریکا در محل رسانه ای شورای امنیت سازمان ملل (Stakeout) از طرف آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و اوکراین یک نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است. از آنجا که آنها نتوانسته بودند خواسته غیرقانونی خود برای ورود دبیرخانه قطعنامه ۲۲۳۱ به موضوع پهپادها را به دبیرکل تحمیل کنند از طریق نامه نگاری های سازماندهی شده و این نوع نمایش های سیاسی، به دنبال تاثیرگذاری روی گزارش نوبه ای (دوره ای) شش‌ماهه دبیرکل در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ هستند. فشار آنها برای عدم بررسی این گزارش در موعد طبیعی خود در این ماه میلادی به ریاست امارات در شورای امنیت و انتقال آن به ماه بعد در دوره ریاست انگلیس بر این شورا، به وضوح اهداف مغرضانه آن ها را آشکار می سازد. ایران ضمن رد این اتهامات بی اساس صریحا و مکررا اعلام کرده دخالتی در این جنگ ندارد و این جنگ نمی تواند طرف بازنده و برنده داشته باشد.

  •  

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت:

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران در ماه آینده میلادی (جولای) برگزار می شود. دبیرخانه سازمان ملل همچنان درحال تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده در خصوص ارائه پهپادهای ایرانی به اوکراین در مغایرت با پاراگراف ۴ قطعنامه ۲۲۳۱ است و ما در زمان لازم نتایج این بررسی ها را به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان