ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 9:29

ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می دهد

شماره: 24690
Aa Aa

او گفته دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ‌گونه جایگاهی ندارد و همچنان به مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه؛
ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می دهد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در محل بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت:

آتش‌بس در غزه یک خواسته فراگیر است و رژیم صهیونیستی به خاطر عدم تحقق اهداف خود مایل به پایان جنگ نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

اکثریت کشورهای دنیا و غاطبه ملت‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری و توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستند. رژیم صهیونیستی و در راس آن نتانیاهو منافع خود را در تداوم جنگ و جنگ‌افروزی و دامن زدن به ناامنی در منطقه جستجو می‌ کند.

او گفت که آمریکا مهمترین و شاید تنها کشوری است که در کنار رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ حمایت می‌کند.

کنعانی با بیان این که به شهادت رساندن ۱۲۷ خبرنگار در غزه قابلیت پیگیری حقوقی در مجامع بین‌المللی را دارد اعلام کرد:

این امر یکی دیگر از مصادیق ارتکاب جنگی صهیونیست‌ها در غزه است.

او همچنین اعلام کرد که ایران به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهد داد:

 دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ‌گونه جایگاهی ندارد. به دبیرکل آژانس توصیه می‌کنیم از اظهارنظرهای سیاسی خارج از چارچوب وظایف حرفه‌ای خود پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که قانون تکلیفی بر دوش وزارت خارجه برای انتشار فهرست کالاهای صهیونیستی تعیین نکرده است گفت:

آخرین فهرست به‌روز شده فهرست کالاهای صهیونیستی تحویل وزارت صمت شده و همانطور که وزارت صمت اعلام کرده این فهرست در اختیار گمرک قرار داده و گمرک مسئول اجرای این موضوع است. قطعا ورود کالای صهیونیستی به ایران ممنوع است. تنظیم لیست به معنی زمینه‌سازی برای انجام وظیفه بهتر گمرک است.

کنعانی همچنین با بیان این که گروه‌های مقاومت تحت امر ایران نیستند گفت:

آنچه که در لبنان می‌گذرد می‌تواند بر کل منطقه تاثیرگذار باشد. ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد، امنیت و ثبات لبنان برای امنیت و ثبات کل منطقه مهم است. آنچه که کشورهای منطقه و جریان‌های مقاومت منطقه انجام می‌دهند، علاوه بر حمایت از فلسطین، حمایت و حافظت از امنیت سرزمین خود و ملت‌های خود است. کشورهای منطقه از امنیت خود و مظلومیت مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند. اقدامات کشورهای منطقه و مقاومت تحت امر و تحت هدایت ایران نیست اما ایران هر گونه حمایت از ملت فلسطین را یک اقدام کاملا مسئولانه و متعهدانه می‌داند.

او همچنبن گفت:

همچنان به مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه پایبند هستیم و برای تامین حقوق ملت هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد. این مسیر دیپلماتیک کمافی‌السابق در مسیرهای دیپلماتیک و کانال‌های ارتباطی برقرار است.

ناصر کنعانی اظهار داشت:

ما طرح موضوعات سیاسی یکجانبه را با اهداف و انگیزه‌های سیاسی تلقی می‌کنیم و اتهامات وارده علیه ایران در بیانیه گروه ۷ را مردود اعلام می‌کنیم. بر خلاف ادعاها ایران در موضوع هسته ای نشان داده طرف مسئول است. گزارش‌های اژانس نشان داده که فعالیت‌های ایران کاملا صلح آمیز است و هیچ خطری موجه هیچ طرفی نیست. آنانی که فعالیت‌های ایران را به دروغ تهدید فرض می‌کنند از جمله کشورهایی هستند که دارای زرادخانه هسته‌ای هستند که تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است. ایران اثبات کرد که ایران طرف مسئول برای صلح سازی در منطقه است. رویکردهای نظامی کمکی برای تحقق اهداف سیاسی نمیکند. ما بارها اعلام کردیم که هیچ پهپادی را به روسیه برای استفاده در جنگ صادر نکردیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان