ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:14

ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است

شماره: 21314
Aa Aa

او گفته روسیه، چین و ایران در تلاش برای به فساد کشاندن افراد یا ارعاب آنها هستند ضمن آنکه طرح‌هایی برای قتل یا ربودن کسانی در بریتانیا دارند.

«مت جاکز» رئیس پلیس «ضدتروریسم» انگلیس ادعا کرد؛
ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است

«مت جاکز» رئیس پلیس «ضدتروریسم» انگلیس مدعی شد که مأموران این بخش عملیات ویژه پلیس تمرکزشان را روی اقدامات کشورهای متخاصم نظیر روسیه، چین و ایران قرار داده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ازفارس، خبرگزاری رویترز که اظهارات رئیس واحد ضدتروریسم در پلیس متروپولیتن لندن را منتشر کرده نوشته این یگان تمرکز خود را از روی تهدیدهای مرتبط با «اسلام‌گرایی افراطی» روی سه کشور مذکور قرار داده است.

جاکز مدعی شده که دولت‌های خارجی در تلاش برای به فساد کشاندن افراد یا ارعاب آنها هستند ضمن آنکه طرح‌هایی برای قتل یا ربودن کسانی در بریتانیا دارند.

او گفت:

«ضرورتی که برای ما در زمینه مقابله انتظامی با تهدیدهای ناشی از دولت‌های متخاصم وجود دارد بی‌سابقه است.»

او مدعی شد تحقیقات مرتبط با تهدیدهای کشورها طی دو سال گذشته چهار برابر شده‌اند و ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است.

  •  

کاردار ایران در لندن اتهامات روزنامه دیلی‌تلگراف را رد کرد

سید محمد حسینی متین، کاردار سفارت ایران در لندن اتهامات روزنامه انگلیسی در خصوص آنچه" طرح ترور برای افراد در انگلیس" خوانده شده را نادرست و بی‌اساس خواند.

او همچنین با اشاره به ادعای این روزنامه مبنی بر ارسال پهپاد و تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تاکید کرد:

درباره اتهام فروش پهپاد به روسیه، ایران بارها از اوکراین خواسته که مدارک خود را در یک کشور ثالث ارائه کرده و از آن دفاع کنند، اما هیچ پاسخی از سوی اوکراینی‌ها داده نشده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان