ایران دوست روزهای سخت عراق و کردستان است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 10:54

ایران دوست روزهای سخت عراق و کردستان است

شماره: 25354
Aa Aa

انتظار داریم دولت عراق و اقلیم کردستان به طور مطلق از هرگونه سوء استفاده عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب علیه ایران جلوگیری کنند.

ابراهیم رئیسی در دیدار رئیس‌ اقلیم کردستان؛
ایران دوست روزهای سخت عراق و کردستان است

 ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار نیچروان بارزانی، رئیس‌ اقلیم کردستان گفت:

حمایت‌های ایران از کردها چه در زمان رژیم صدام، چه قتل‌عام حلبچه و حمله داعش اثبات می‌کند که ایران پشتوانه‌ای بزرگ و دوست روزهای سخت عراق و کردستان است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

انتظار داریم دولت عراق و اقلیم کردستان به طور مطلق از هرگونه سوء استفاده عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب از خاک این منطقه علیه ایران جلوگیری به عمل آورند.

وی با بیان این که خلع سلاح کامل و عدم حضور عناصر ضد انقلاب در خاک عراق یک ضرورت است گفت:

ایران مانعی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری با اقلیم کردستان ندارد. ما مرزهای طولانی میان دو طرف را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح روابط می‌دانیم اما امنیت اساس و بستر ضروری هر نوع همکاری و گسترش تعاملات است و نباید اجازه دهیم عناصر معاند و بدخواهان روابط دوستانه و صمیمی طرفین اخلالی در مسیر گسترش همکاری‌های فیمابین ایجاد کنند. 

نیچروان بارزانی نیز در این دیدار گفت:

شالوده عراق جدید و روابط امروز فیمابین برآمده از همکاری مبارک ایران و عراق است و لذا ایران برای ما صرفاً یک همسایه نیست. اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نبود معلوم نبود حرکت کُرد امروز چه سرنوشتی داشت. رعایت حرمت این همکاری‌ها و تعاملات خط قرمزی است که ما هرگز از آن عبور نخواهیم کرد. مرزهای ایران و اقلیم کردستان حتی در دوران کرونا نیز بسته نشد. انتظار ما از ایران آن است که همچنان برای رفع مشکلات در عراق و ساختن کشوری آباد و پیشرفته در کنار ما باشد. روابط گذشته ما افتخارآمیز است و تلاش ما بر این است که آینده‌ای درخشان و بهتر از گذشته بسازیم.

او گفت:

هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد ما روابط با رژیمی را که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد بر روابط با کشور قدرتمند و دوست ترجیح دهیم.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان