ایران فعالانه حملات حماس را تسهیل می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 7:11

ایران فعالانه حملات حماس را تسهیل می‌کند

شماره: 23791
Aa Aa

جان کربی ادعا کرده ایران به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد و کسان دیگری را تحریک می‌کند؛ ما نخواهیم گذاشت انکار کنند.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا؛
ایران فعالانه حملات حماس را تسهیل می‌کند

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری ادعاهایی را علیه نقش ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی واشنگتن در منطقه و گسترش جبهه‌ها در جنگ غزه مطرح کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، «جان کربی» گفت:

« ایران به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد و ما می‌دانیم که ایران در حال رصد دقیق این رخدادهاست و در برخی موارد فعالانه این حملات را تسهیل می‌کند و کسان دیگری را که ممکن است بخواهند از این درگیری به نفع خودشان یا ایران بهره ببرند تحریک می‌کند.»
کربی گفت:

«ما می‌دانیم که هدف ایران در این زمینه این است که سطحی از انکار را در پیش بگیرد اما ما نخواهیم گذاشت این کار را بکنند.»

  •  

همزمان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری در تهران بعد از برگزاری نخستین نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ به تشریح رایزنی‌های انجام شده در این نشست پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

او گفت:

آمریکا ۲ بار به ایران پیام داده است که شامل دو محور اساسی است؛ نخست اینکه اعلام کرده علاقه‌مند به گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم از ایران خواستند که خویشتن‌داری کند. آقای بایدن ریاکاری را متوقف کنید. آیا این بود آن شعار انتخاباتی شما که از حقوق بشر در جهان سخن می گفتید؟ به شهادت رساندن بیش از ۵ هزار زن و کودک و غیرنظامی نتیجه حقوق بشری است که شما از آن یاد می‌کردید؟  آمریکایی که ادعا می‌کند به دنبال گسترش جنگ نیست در هفته گذشته ثابت کرده با ارسال هزاران محموله سلاح، از رژیم صهیونیستی حمایت تمام عیار میکند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان