ایران مراقب [رفتارش] باشد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 10:39

ایران مراقب [رفتارش] باشد

شماره: 23705
Aa Aa

ما در پیامی به ایران صراحتاً گفتیم که مراقب [رفتارش] باشد| کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه که رخ داده غلبه کنیم| حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده اما اسرائیل را مقصر می‌داند، این غیرقابل باور است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد؛
ایران مراقب [رفتارش] باشد

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد:

ما در پیامی به ایران صراحتاً گفتیم که مراقب [رفتارش] باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده اما اسرائیل را مقصر می‌داند. این غیرقابل باور است. به من دستور داده شده که از یهودیان در آمریکا محافظت کنم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد. ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به روشنی برای ایرانی‌ ها توضیح دادیم که مراقب باشند.

وی اظهار داشت:

کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه که رخ داده غلبه کنیم.

  •  

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در یک نشست خبری گفت که حماس یکی از تحریم‌شده‌ترین شبکه‌های تروریستی در دنیا است.

وی با دفاع از سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا در قبال ایران گفت:

درباره ایران هم ما از آغاز دوره فعالیت این دولت بیش از ۴۰۰ نهاد این کشور را تحریم کردیم؛ ۴۰ مقررات تحریمی نیز علیه ایران وضع شده است که ۳۰ مورد از آن‌ها تنها در سال گذشته بوده‌اند.

کربی گفت:

ما حضور نظامی‌مان در منطقه خلیج فارس را به دلیل حملات آن‌ها به کشتی‌های تجاری افزایش دادیم. به دلیل حمایتشان از روسیه و این موضوع که هنوز به پوتین پهپادها و فناوری‌های(پهپادی) برای کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه می‌دهند، تحریم‌های بیشتری علیه آن‌ها اعمال کردیم. در حال حاضر هم توانمندی‌های نظامی خود را بالا برده‌ایم. این کار را در حوزه نیروی دریایی در شرق مدیترانه انجام دادیم. بنابراین فکر می‌کنم که کسی از رفتار ثبات‌زدای ایران در منطقه چشم‌پوشی نکرده است.

وی مدعی شد:

ما آشکارا واقفیم که ایران به طور کلی در این زمینه به دلیل حمایت‌های دیرینه خود از حماس نقش هم‌دستانه دارد. اگر حمایت حکومت ایران نبود حماس اصلا قادر به فعالیت نبود اما هنوز مدرک بخصوصی نیافته‌ایم که به ما بگوید آن‌ها از برنامه‌ریزی برای این حمله پیچیده در شنبه گذشته مطلع بودند یا در این برنامه‌ریزی، تامین منابع و آموزش آن‌ها برای این حمله دست داشته‌اند.

  •  

هیچ توجیهی برای جنایت‌های حماس وجود ندارد

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر به تل‌آویو ودیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت:

ما اینجا در کنار شما هستیم و هیچ جای دیگری نخواهیم رفت. خوشحالم شما را میبینم اما متاسفم که تحت چنین شرایطی این ملاقات صورت می‌گیرد.

او وعده داد:

«ما اینجا هستیم و جایی نخواهیم رفت.»

وی گفت:

عدم محکومیت اقدامات حماس باعث می‌شود مردم در اسرائیل و در همه جا در خطر باشند. هیچ توجیهی برای جنایت‌های حماس وجود ندارد. هر کس خواهان صلح و عدالت است باید حماس را محکوم کند. حماس از منابع خود برای ساخت راکت و حفر تونل استفاده می‌کند. حماس تنها یک برنامه دارد که نابودی اسرائیل است. اسرائیل حق و وظیفه دارد از خودش دفاع کند و اطمینان حاصل کند که آنچه رخ داده تکرار نخواهد شد. ۲۵ آمریکایی در اسرائیل کشته شدند و ما بابت فقدان آنها آزرده‌خاطریم.

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان