ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی توافق کردند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 12:26

ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی توافق کردند

شماره: 22737
Aa Aa

 حسین امیرعبداللهیان می گوید ما همچنان در دو مسیر تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها و همچنین لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی قرار داریم.

نشست خبری وزرای خارجه جمهوری اسلامی و الجزایر در تهران؛
ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی توافق کردند

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران و در نشست خبری با همتای الجزایری خود گفت که ما همچنان در دو مسیر تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها و همچنین لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی قرار داریم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او گفت:

روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگوهایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگوهایی داشتیم.

وی ادامه داد:

ما در آینده نزدیک نسبت به برگزاری کمیته متشکر در پایتخت دو کشور اقدام خواهیم کرد. در حوزه علم و فناوری انرژی نو، کشاورزی و تجهیزات پزشکی و گردشگری و صنعت و معدن شتاب همکاری‌ها بیشتری داده شود. در خصوص موضوعات منطقه‌ای نیز گفتگوهایی داشتیم. الجزایر اجازه نداد عضویت رژیم اسرائیل در اتحادیه آفریقا عملیاتی شود. نقش الجزایر برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نفشی سازنده بود. در خصوص تحولات سودان نیز گفتگو کردیم. در باکو نیز با وزیر محترم سودان دیدار داشتم و توافق کردیم برای بازگشایی سفارت خانه دو کشور در آینده نزدیک در چارچوب مورد توافق اقدام کنیم.

امیرعبداللهیان گفت:

یکی از نگرانی‌های مشترک ما بحران در سودان بود. همچنین در خصوص آخرین تحولات در خصوص سایر حوزه‌ها تبادل نظر داشتیم. در آینده پیش رو نشست سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز در الجزایر برگزاری خواهد شد و در تلاش هستیم تا آقای رئیس جمهور در این نشست شرکت کنند.

  •  

رئیس جمهور اسلامی ایران روابط ایران و الجزایر را ارتباط دو کشور دوست، برادر و مسلمان دانست که می‌تواند مبتنی بر مواضع نزدیک و همسوی منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف، در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

 

22

 

سید ابراهیم رئیسی در دیدار «احمد عطاف» وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر با تمجید از سابقه انقلابی و ایستادگی ملت الجزایر در برابر استعمار بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با الجزایر تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های قابل توجه علمی و فناوری ایران و اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن این دستاوردها با الجزایر، تقویت تعاملات کشورهای اسلامی را زمینه ساز تشکیل مجموعه‌ای قوی از کشورهای همسوی اسلامی دانست و افزود:

اگر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر همسو و همراه بوده و موضعی را که ایران و الجزایر در حمایت از فلسطین دارند دیگر کشورهای اسلامی نیز داشتند امروز شاهد بسیاری از ظلم‌های نظام سلطه علیه مسلمانان در منطقه و جهان نبودیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان