ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 18:55

ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند

شماره: 24482
Aa Aa

ایران و ترکیه 10 سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی،‌ برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

در سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه؛
ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند

ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، در سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه مقامات دو کشور پس از حضور در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در حضور روسای جمهور 10 سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی،‌ برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و رئیس شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران و وزرای صنعت و فناوری، حمل و نقل و زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی، کشور، فرهنگ و گردشگری، رئیس سازمان ارتباطات ریاست جمهوری و معاون وزیر تجارت ترکیه به امضا رسید.

هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌ ایران و ترکیه با روسای جمهور دو کشور در آنکارا برگزار شد.

همچنین در جریان این سفر دو رئیس جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان