ایران کارگروه مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل داد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 6:38

ایران کارگروه مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل داد

شماره: 12697
Aa Aa

فیروزآبادی گفته منظومه‌های ماهواره‌ای در حال آمدن هستند و با آمدن آن کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال می رود؛ حاکمیت سرزمینی ما باید رعایت شود.

با اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران؛
ایران کارگروه مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل داد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران با بیان اینکه کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل شده است اظهار داشت:

برای شرکت‌هایی که نسبت به ارائه خدمات منظومه‌های ماهواره‌ای اقدام می‌کنند باید مقررات تدوین شده و یک سری مجوز صادر شود تا کسانی که می‌خواهند در کشور از طریق این شبکه‌های دسترسی فعالیت کنند حتماً اخذ مجوز کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، فیروزآبادی ادامه داد:

برای آنکه حکمرانی فضای مجازی کشور دچار خدشه نشود باید اقداماتی صورت گیرد. ما مواجه هستیم با این موضوع که منظومه‌های ماهواره‌ای در حال آمدن هستند و با آمدن آن ممکن است که به یکباره کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود؛ اگر شبکه ملی اطلاعات نتواند خدمات بهتر، ارزان‌تر و با سرعت بیشتر و با تنوع بیشتر ارائه دهد عملاً شبکه ملی، تحت الشعاع شبکه‌های جهانی اینترنت ماهواره‌ای که عمدتاً هم آمریکایی هستند قرار خواهد گرفت. بنابراین توجه بیشتری می‌طلبد که ما شبکه اینترنت ثابت کشور را توسعه دهیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این موضوع را در مرکز ملی فضای مجازی در سطح کارشناسی جلو می بریم. به این معنی که در حال مذاکره با شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات و سهامداران اصلی مخابرات که حتماً این سرمایه گذاری را در حوزه توسعه اینترنت ثابت انجام دهند. آنها هم به صورت ابتدایی و پایه‌ای پذیرفته‌اند این سرمایه گذاری باید انجام شود. اما متأسفانه در این حوزه با تأخیر مواجه هستیم. ما معتقدیم که باید در اسرع وقت این سرمایه گذاری صورت گیرد و شبکه دسترسی کشور توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد:

برای اینترنت ماهواره‌ای در حوزه بین المللی نیز باید اقداماتی صورت گیرد تا بحث حاکمیت سرزمینی ما رعایت شود. برای این موارد متعدد، کار گروههای متعددی تشکیل شده و مرکز ملی فضای مجازی، ظرفیت قابل توجهی را برای رسیدگی به این موضوع اختصاص داده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان