ایمن الظواهری، رهبر القاعده کشته شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:42

ایمن الظواهری، رهبر القاعده کشته شد

شماره: 18990
Aa Aa

او در حمله پهپادی نیروهای آمریکا در کابل کشته شده است. بایدن می گوید «هر که تهدیدی علیه شهروندان آمریکا باشد هدف گرفته خواهد شد».

طالبان حمله آمریکا را مغایر با قوانین بین المللی خواند؛
ایمن الظواهری، رهبر القاعده کشته شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری کشته شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

«هر که تهدیدی علیه شهروندان آمریکا باشد هدف گرفته خواهد شد».

بایدن این سخنان را که رسانه های آمریکایی به طور زنده پخش کردند در کاخ سفید اظهار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر و پس از سخنرانی نیمه شب درباره تایید رسمی خبرکشته شدن رهبر القاعده در حمله هوایی این کشور تروریست‌های سراسر جهان را تهدید کرد.

وی هشدار داد:

سعی نکنید پنهان شوید، ما شما را هر کجا که باشید پیدا خواهیم کرد. ایالات متحده همچنان مصمم به نشان دادن قدرت خود در دفاع از مردم آمریکا در برابر کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند،است. دیشب هم به صراحت گفتیم: مهم نیست چقدر طول بکشد. مهم نیست کجا سعی می‌کنید پنهان شوید. ما شما را پیدا خواهیم کرد."

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با تایید حمله به منطقه ای در کابل این اقدام آمریکا را مخالف توافقنامه دوحه و مغایر با قوانین بین المللی دانست و آن را محکوم کرد.

سخنگوی طالبان در توییتر نوشته که این رفتار نشان‌دهنده‌ تکرار تجربه‌های ناکام ۲۰ سال گذشته‌ آمریکا و خلاف منافع افغانستان و منطقه است و تکرار چنین اقداماتی، به فرصت‌های موجود آسیب می‌رساند.

اَیمن الظواهری متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۵۱ در مصر، پزشک و نظریه‌پرداز، دومین و آخرین امیر جهاد اسلامی مصر و رهبر کنونی شبکه القاعده بود.  او پس از کشته شدن بن لادن در سال ۲۰۱۱ رهبری القاعده را برعهده گرفت. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان