بالگردهای نیروی زمینی ارتش به قابلیت‌های جدید مجهز شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 11:03

بالگردهای نیروی زمینی ارتش به قابلیت‌های جدید مجهز شد

شماره: 21823
Aa Aa

یک هزار و ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات به حوزه رزم زمینی الحاق شد| بالگردهای ارتش از قابلیت فیلمبرداری، بمب‌ریزی و فریب موشکی برخوردارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛
بالگردهای نیروی زمینی ارتش به قابلیت‌های جدید مجهز شد

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه و آوردگاه بزرگ دستاوردهای نزاجا و الحاق یک هزارو ۸۴  دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات و تجهیزات حوزه رزم زمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

امروزه عرصه و سرنوشت نبردها و منازعات بر روی زمین مشخص می‌شود و نیروی زمینی بر این اساس مطابق با جنگ‌های حال و آینده ۲۳ رسته عملیاتی را در ساختار خود تعریف کرده که این ۲۳ رسته باید مطابق با تأمین نیازهای عملیاتی روز و با رویکرد آینده محور تجهیز و تسلیح شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

نیروی زمینی تمامی تسلیحات خود را بر مبنای ۴ اصل هوشمند بودن، دورزن بودن، دقیق زن بودن و قابلیت شبکه محور شدن ایجاد کرده است و ما در این آوردگاه بخش‌هایی از دستاوردهای نیروی زمینی را که با رویکرد و نگاه به داخل کشور تولید کرده‌ایم را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این دستاوردها اشراف اطلاعاتی لازم را برای ما در خطوط مرزی ایجاد می‌کنند گفت:

امروز مجموعه قابل توجهی از تسلیحات و تجهیزات ارائه شده در این آوردگاه به یگان‌های نیروی زمینی ارتش ملحق خواهند شد تا سطح بازدارندگی را ارتقا داده و امنیت پایدار را برای کشور رقم بزنند. امروز نیروی زمینی ارتش از موشک‌های دقیق زن و دورزن و همچنین از سامانه‌های جنگال اثرگذار زمین پایه و هواپایه برخوردار است. سامانه‌های جنگال پیشرفته نصب شده بر بالگردها محیط عملیات بالگردی را برای ما تامین و ایمن می‌کند. همچنین سامانه‌های جنگالی پهپاد پایه ما امروز قادر به تامین ایمنی عملیات‌های هوایی پهپادها در گستره ماموریتی تعیین شده هستند. سامانه‌های جنگالی نصب شده بر خودروهای ما نیز قادر به پشتیبانی عملیات‌های زمینی نزاجا هستند. در حوزه بالگردی امروز شاهد به کارگیری موشک دقیق‌زن شفق با برد ۲۰ کیلومتر، تولید شده در جهاد خودکفایی هوانیروز هستیم که این موشک به یگان‌های تابعه الحاق شده است. همچنین بالگردهای ما امروز از قابلیت فیلمبرداری، بمب‌ریزی و فریب موشکی برخوردارند و با نصب سامانه‌های دید در شب، به شکل فزاینده‌ای از توانایی اجرای عملیات رزم شبانه برخوردارند. امروز از سامانه اطفای حریق نصب شده بر یک فروند بالگرد شنوک رونمایی کرده‌ایم که قادر به اطفای حجم گسترده‌ای از آتش است.

وی گفت:

اصل تحرک شاکله مهم قدرت نیروی زمینی محسوب می‌شود و ما در حوزه افزایش تحرک نزاجا اقدامات اساسی را در طول سال‌های اخیر انجام داده‌ایم تا اینکه تحرک این نیرو امروز به بالاترین سطح خود رسیده است به طوریکه قادریم قاطبه یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی اعم از تانک‌ها، نفربرها، توپ‌ها و انواع ادوات سنگین و فوق سنگین را در یک سریال به دورترین نقاط مرزی منتقل کنیم.

حیدری گفت:

با الحاق یک هزارو ۸۴ دستگاه تجهیزات و تسلیحات دفاعی به خط انتظاری که ستادکل نیروهای مسلح ترسیم کرده رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا هر روز بر این پیشرفت‎ها افزوده شود و این روند تکاملی ادامه داشته باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان