بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 6 مرداد 1403 - 5:57

بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد

شماره: 25470
Aa Aa

اعلام شده بالگرد حامل رییس جمهور اسلامی ایران دچار سانحه «فرود سخت» شده است. همچنین شنیده شده است آل هاشم امام جمعه تبریز و امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حضور داشتند.

در آذربایجان شرقی و در محدوده کلیبر و ورزقان؛
بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد

بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. 

به گزارش اسپادانا خبر، در این کاروان ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. 

شنیده شده است آل هاشم امام جمعه تبریز و امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.

صدا و سیما اعلام کرد که بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.

شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به ایسنا گفت:

به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند. محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده و تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

او با بیبتن این که تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم گفت:

گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

توضیحات وزیر کشور در مورد سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

 احمد وحیدی در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد:
با افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی که اتفاق افتاد رئیس جمهور به همراه هماران با چند بالگرد برمی‌گشتند که یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت بودند که به دلیل مه آلود بودن بوده است. گروه‌های مختلف امدادی  به طرف منطقه در حرکتند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند کارها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند. ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

 ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت:

 ۴۰ تیم واکنش سریع ما در منطقه در حال جستجو هستند. شرایط جوی بسیار نامساعد است و محل صعب‌العبور است و با تمام تلاش اقدامات در حال انجام است. از پهپاد و اقدام هوایی استفاده کردیم و با توجه شرایط بدی هوا امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد. یک منطقه کوهستانی صعب‌العبور است.

  •  

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری نداشته است

یک منبع آگاه به ایسنا خبر داد که شورای عالی امنیت ملی امروز جلسه‌ اضطراری در ارتباط با وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش نداشته است.

  •  

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی دستور داد از همه ظرفیت‌های خود برای تفحص و امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی استفاده کنند.

  •  

تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای در خصوص انتشار اخبار کذب درباره حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور تذکر داد.

طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحۀ بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد با تولید محتوا دربارۀ وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند. در نتیجۀ این اتفاق دادستانی با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.

  •  

کلیه صفحات فعالین فضای مجازی تحت رصد پلیس می باشد

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی کل کشور درباره اخبار سانحه سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با آرزوی سلامتی برای رییس جمهور محترم و همراهان ایشان در حادثه ی فرود بالگرد ایشان از تمامی شهروندان و هموطنان عزیز تقاضامندیم اخبار را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

لازم به ذکر است کلیه صفحات فعالین فضای مجازی تحت رصد پلیس می باشد و با افرادی که با انتشار شایعه و... سعی در تشویش اذهان عمومی دارند طبق قانون برخورد خواهد شد.

  •  

​ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تأثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند:

امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

  •  

فعال شدن سرویس نقشه‌برداری ماهواره‌ای اروپا برای تیم امدادی ایران

یک مقام اروپایی اعلام کرد:

ما سرویس نقشه‌برداری ماهواره‌ای را برای کمک به تیم‌های امدادی برای جستجوی مکان هواپیمای رئیس‌جمهور ایران فعال کردیم.

  •  

درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد:
ایران از طریق وزارت خارجه درخواست بالگرد جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت که اعزام شد. ۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند. علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از ۱۵ نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان