بایدن مدعی ایستادگی در کنار مردم ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 12:44

بایدن مدعی ایستادگی در کنار مردم ایران شد

شماره: 23490
Aa Aa

او گفته ایرانیان به تنهایی سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد اما آمریکا همچنان متعهد به فراهم کردن ابزارها برای حمایت از ایرانیان است.

ادعای آمریکا در آستانه سالگرد ناآرامی های ایران؛
بایدن مدعی ایستادگی در کنار مردم ایران شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه سالگرد ناآرامی های ایران مدعی ایستادگی در کنار مردم ایران به بهانه حقوق بشر شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، بایدن ادعا کرد:

ایرانیان به تنهایی سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد اما آمریکا همچنان متعهد به ایستادگی در کنار آنها از جمله از طریق فراهم کردن ابزارها برای حمایت از توانایی ایرانیان جهت دفاع از آینده خود است. ما همچنان علیه همه اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت علیه زنان و دختران از جمله در مورد زنان مدافع حقوق بشر که اغلب برای استفاده از صدای خود هدف قرار می گیرند در همه جا صحبت خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود با طرح این ادعاکه طی یکسال گذشته واشینگتن از ابزارهای مختلف برای «حمایت» از حقوق بشر در ایران بهره برده گفت:

ما همچنین بیش از 70 فرد و نهاد ایرانی مسئول سرکوب مردم را تحریم‌کرده‌ایم.

  •  

واکنش جمهوری اسلامی ایران به بیانیه برخی کشورهای غربی‌

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

متأسفانه برخی طرف‌ها که سوابق تاریخی کاملا تاریک در موضوع حقوق بشر و زنان دارند در تلاشی مذبوحانه برای فتنه‌انگیزی در ایران بیانیه‌های سیاسی بی‌ارزش منتشر و بر طبل تحریم‌های تکراری و بی‌اثر می‌کوبند. کشورهایی که به‌طور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود به‌ویژه زنان و نیز اقلیت‌ها، رنگین‌پوستان، بومیان و مهاجران می‌شوند و در قبال جنایات روزانه رژیم کودک‌کش صهیونیست هیچ‌گاه اعتراض و محکومیت آن را نداشته‌اند حق ندارند نسبت به ملت ایران اشک تمساح بریزند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان