باید قدر این امنیت را بدانیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 3:57

باید قدر این امنیت را بدانیم

شماره: 18577
Aa Aa

در میانه آتش منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش به سر می‌بریم| تلاش سنگینی برای سر و سامان دادن به نابسامانی امنیتی برقرار است.

مرز‌های ما با کشور همسایه باید آورده اقتصادی داشته باشد؛
باید قدر این امنیت را بدانیم

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در همایش پرچمداران دین و اندیشه در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب گفت:

ما میانه آتش منطقه غرب آسیا در کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از سپاه نیوز، او گفت:
مسیر شهادت در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه و سنی، کرد و سایر اقوام کشور برای حفظ دین مبین اسلام، میهن اسلامی و عزت و سربلندیمان بوده و برای آینده کشور ترسیم کرده است.

وی ادامه داد:

ملت بزرگ ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و ستم با رهبری امام راحل مردانه به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستم‌شاهی سیاه پهلوی بازپس گرفت و به آزادی رسید. دشمنان این ملت آزادی آن‌ها را برنتافتد و بلافاصله در اقصی نقاط کشور و به ویژه این سرزمین بر امنیت مردم تاختند و مشکلات فراوانی را برای کشورمان ایجاد کردند. طی بیش از چهار دهه در ۴۰ و چند سال گذشته بار‌ها و بار‌ها این تجربه را داشته‌ایم که در هر مقطعی به روش و تاکتیکی با سرمایه‌گذاری عظیم و تحریک و توطئه تلاش کردند که وحدت، همدلی و برادری در این خطه مقدس را تبدیل به تفرقه و دشمنی کنند و منافع خود را با استثمار و چپاول ادامه دهند اما مردم کردستان و روحانیت در راس آن‌ها و مهاجرین و یاران که به کمک امنیت کردستان آمدند توانستند امنیت پایدار را در این سرزمین تامین کنند.

وی گفت:

گروهک‌های ضد انقلاب با صدام ملعون همراهی کردند و تمام توان خود را برای ناامن کردن این سرزمین بکار گرفتند اما مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این استان با دفاع جانانه سربلند میدان نبرد با دشمنان شدند. رزمندگان اسلام این نبرد بزرگ را با پیروزی به پایان رساندند و در دهه ۷۰ در پی ترور‌ها و درگیری‌های بزرگ قوای اسلام با حمله به مرکزیت ضد انقلاب آن‌ها را سرکوب کردند و آن‌ها تعهد کتبی رعایت امنیت در کشور ما را دادند. در دهه ۸۰ نیز به نحو دیگری این امنیت را به خطر انداختند اما هر بار با تکیه بر همدلی و برادری، ایثار و از خودگذشتگی و تبعیت از فرامین رهبری این امنیت را حفظ کردند.

وی ادامه داد:

امنیت امروز در کردستان مثال کم‌نظیری در کشور است و این به آسانی بدست نیامده و برای این امنیت، دفاع پایدار و بازدارندگی کارآمد خون‌ها ریخته شده و جانبازان عزیزی تقدیم شده‌اند. ما در میانه آتش در منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم و این نه تنها دستاورد کوچکی نیست که خود مقدمه و پیش‌نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقدامات دیگر است که نیرو‌های مسلح با همکاری مردم آن را برقرار کرده‌اند.

او با بیان اینکه باید قدر این امنیت را بدانیم و به آن بی‌توجهی نکنیم عنوان کرد:

هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره در حال توطئه و رصد سرزمین ایران عزیز است منجر به شکست‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد. مرز‌های ما با کشور همسایه باید آورده اقتصادی چشم‌گیر برای مردم داشته باشد اما این وضعیت حادث شده در آنجا مشکلاتی را در این جهت ایجاد کرده و تلاش سنگینی توسط دستگاه سیاست خارجی و سپاه پاسداران و دیگر مسؤولان برای سر و سامان دادن به این نابسامانی امنیتی برقرار است. در ماه‌های گذشته مرکز صهیونیست‌ها در شمال عراق هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت و صهیونیست‌ها به تلفات خود در آنجا اعتراف کردند.

وی گفت:

شاخص‌های فعلی که نتیجه تحریم‌ها و ناکارآمدی دوره‌های گذشته است و امیدواریم در دولت جدید با این امکانات عظیم و انسانی و با تلاش و جهاد، کردستان به جایگاه در خور برسانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان