با آمریکا مذاکرات با واسطه داریم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 15:25

با آمریکا مذاکرات با واسطه داریم

شماره: 25416
Aa Aa

در دکترین هسته‌ای ایران هیچگونه تغییری ایجاد نشده و خطر اصلی سلاح‌های رژیم صهیونیستی است| اجازه هیچ ناامنی در مرزها را نخواهیم داد| هرگونه اظهارنظر مداخله‌جویانه مقام‌های غربی در امور داخلی ایران به‌ویژه پرونده‌های قضایی مردود است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
با آمریکا مذاکرات با واسطه داریم

در مرزهای ایران اجازه هیچ ناامنی از جانب گروهک‌های تروریستی نخواهیم داد و قدرتمندانه در مقابل مظاهر ناامنی ایستادگی خواهیم کرد. مقامات کردستان عراق هم اعلام کردند که امنیت ایران امنیت عراق است و اجازه نخواهند داد خاک اقلیم منبع صدور ناامنی برای ایران باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش در محل نمایشگاه کتاب اظهار داشت:

گفتگوهای دیپلماتیک ما با طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها در چارچوب مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت می‌گیرد. تا این مرحله هم این گفتگوها از طریق واسطه‌ها برقرار است.

ناصر کنعانی با بیان این که در دکترین هسته‌ای ایران هیچگونه تغییری ایجاد نشده است گفت:

معتقدیم وجود سلاح‌های هسته‌ای تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی و بشریت است. ایران بارها موضع اصولی خودش مبنی بر مخالف با تولید و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بر اساس دکترین هسته‌ای که در مبنای فتوای صریح مقام معظم رهبری است تکرار و تاکید کرده است. رهبر انقلاب بر مخالفت با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مبتنی بر مبانی دین مبین اسلام اعلام و تاکید کردند. وجود سلاح‌های هسته‌ای تهدیدی برای صلح و بشریت است. همچنین جهان شمولی معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای مورد تاکید ایران بوده و است. در منطقه غرب آسیا فقط رژیم جنایتکار صهیونیست است که به معاهده عدم انتشار سلاح‌های کشتار جمعی نپیوسته است. خطر اصلی سلاح‌های رژیم صهیونیستی است که کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مواضع ایران به صورت صریح و شفاف از طریق مقامات عالیه ایران به طور مشخص بیان شده و در دکترین هسته‌ای ایران هیچگونه تغییری ایجاد نشده است.

او با بیان این که شاهد دوگانگی در شعار و در عمل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در خصوص جنگ غزه هستیم ادامه داد:

رژیم صهیونیستی بعد از ۷ ماه جنگ و نسل کشی به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است. آنچه که در ۷ ماه گذشته انجام شد نتیجه حمایت بی‌قید و شرط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی در جنایت جنگی علیه ملت فلسطین بود. اگر این دولت‌ها از رویکرد حمایتی خود فاصله بگیرند و از ارسال سلاح خودداری کنند و فشارهای سیاسی خودشان را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند شاهد آتش بس در غزه خواهیم بود.

کنعانی همچنین درباره مواضع و اظهارات مداخله‌جویانه کشورهای غربی از جمله آمریکا و آلمان درباره احکام قضایی در ایران اظهار داشت:

این مواضع ناشی از تناقض، دورویی و نفاق است. این کشورها شعارهای رنگین و پرزرق و برق می‌دهند اما در عمل بدترین رویکرد را در زمینه حقوق بشری دارند. ایران هرگونه اظهارنظر مداخله‌جویانه مقام‌های غربی را در امور داخلی کشور به‌ویژه در ارتباط با مسائل قضایی و پرونده‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران مردود می‌شمارد و این اظهارات بی‌اساس و بی‌پایه را رد می‌کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان