با براندازان مقابله کنید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 7:53

با براندازان مقابله کنید

شماره: 23988
Aa Aa

امروز جامعه به لحاظ معیشت، امید به زندگی و برخورداری از یک زندگی قابل قبول با مشکلات بزرگی رو به روست| اگر حاکمان از موازین جمهوریت و اسلامیت سازگار با آن عدول کرده یا منحرف شده‌اند تذکر دهید.

سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات؛
با براندازان مقابله کنید

سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در دیدار جمعی از دانشگاهیان اظهار داشت:

بعد از انقلاب، ایجاد تشکل‌ها رسما و قانونا منع نشده است ولی عملا تشکل‌های کار آمدی به وجود نیامده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او گفت:

آنچه در عمل پدید آمده انجمن‌های اسلامی است که متأسفانه برای بسیاری از آنها نیز محدودیت‌ها ایجاد شده است و اگر حاکمیت آنها را نپسندیده است یا تعطیل شده یا با محدودیت‌ها و فشارهای زیاد مواجه شده‌اند به هرحال انجمن‌های اسلامی جای اصناف را نمی‌گیرند. اگر جامعه مدنی و دموکراسی را می‌خواهیم پیش از هر چیز باید اصناف به رسمیت شناخته شوند. در شرایطی که صنف و سندیکا به معنای واقعی نداشته باشیم حزب واقعی و فراگیر هم پدید نخواهد آمد یا کارآیی لازم را نخواهد داشت.

وی ادامه داد:

در یک جامعه آزاد و مردمسالار همه بخش های مختلف جامعه باید نمایندگان واقعی خود را داشته باشند تا از حقوق خود دفاع کنند و در سرنوشت جامعه حضور و مشارکت داشته باشند. انجمن شما باید از حقوق و حرمت همه مدرسان، استادان و حتی دانشجویان با گرایش‌های مختلف دفاع کند. اگر مشکلات و تنگناهایی برای آنها پدید می‌آید و نیز برای کل جامعه، باید آنهارا شناخت، بیان کرد و برای رفع آنها پیشقدم شد حتی هزینه‌هایش را هم پرداخت کرد.

او گفت:

امروز جامعه به لحاظ معیشت، امید به زندگی و برخورداری از یک زندگی قابل قبول، محیط زیستش و... با مشکلات بزرگی رو به روست. شما باید اولین کسانی باشید که این مسائل را می شناسد و به آنها توجه دارد. شما عنوان «اسلامی» دارید به همین دلیل باید در شناخت اسلام و تبیین درست نسبت آن با جمهوری و دفاع از همه وجوه آن پیشتاز باشید.

خاتمی بیان کرد:

با کسانی که می‌خواهند جمهوری اسلامی را براندازند به صورت منطقی مقابله کنید و اگر حاکمان نیز از موازین جمهوریت و اسلامیت سازگار با آن عدول کرده یا منحرف شده‌اند، بیان کنید تذکر دهید و حتی راههای بازگرداندن آنها را به موازین جمهوریت اسلامی جستجو کنید و در تحقق ان بکوشید.
 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان