بحران آمریکا از ۲۲ بهمن ۵۷ شروع شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 23:14

بحران آمریکا از ۲۲ بهمن ۵۷ شروع شد

شماره: 19403
Aa Aa

جمهوری اسلامی در بحث مبارزه با تروریسم‌ محبوبیت جهانی پیدا کرده است| مردم ایالات متحده طی ۵۰ سال اخیر بالاترین کاهش سطح امید به زندگی را داشته‌اند

آمریکا یکی دو پله دیگر سقوط کند فروپاشی‌اش قطعی است؛
بحران آمریکا از ۲۲ بهمن ۵۷ شروع شد

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران در همایش طرح ولایت بسیج اساتید در مشهد گفت:

امروز اگر جهان ما را در معادلات خود قرار ندهد به جایی نخواهد رسید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

امروز جهان در حال پوست انداختن و تجربه نظم نوینی است. نظم کنونی جهان به هم خواهد ریخت و اگر ما جایگاه خود را مشخص نکنیم بسیاری از دستاوردهای خود را از دست خواهیم داد و متضرر خواهیم شد. در چنین شرایط جدید و پیچیده‌ای وظیفه تمام کشورها از جمله ایران حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این نظام جدید به منظور تامین منافع و امنیت کشور و به حاشیه نرفتن است.

وی با بیان این که غرب دچار تزلزل درونی شده است گفت:

در طی دو دهه اخیر، نشان تزلزل در مبانی اندیشه‌ای، اقتدار و نفود میدانی غرب آشکار شده است. جنگ آمریکا با عراق به اسم ناتو انجام شد اما عملا فقط ۵ کشور با آمریکا همراهی کردند. امروز هم می‌بینیم که با وجود ناتو، اقدامات بسیار خفیف و سخیفی در دفاع از اوکراین صورت می‌گیرد چراکه خود ناتو هم متزلزل شده است.

وی با بیان اینکه جنگ‌های پرهزینه‌ای که توسط غرب انجام شده تقریبا هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است گفت:

آمریکا پرهزینه‌ترین ارتش جهان را دارد. با وجود اینکه ایالات متحده بدهکارترین کشور جهان است و ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی دارد اما هر سال ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیارد دلار فقط برای نیروهای نظامی خودش هزینه می‌کند در حالیکه جمهوری اسلامی تنها ۸ میلیارد دلار برای مسائل نظامی هزینه می‌کند. همچنین غرب در طرح‌های خود برای حل مسئله فلسطین نیز همواره با شکست مواجه شده است. به علاوه باید توجه داشت که از پس از جنگ جهانی دوم غرب به اندازه امروز با بحران‌های اقتصادی مواجه نبوده است‌. تمام انقلاب‌های رنگی و مخملی هم نتوانست منافع غرب را تامین کند. کودتاهای نظامی طراحی شده از سمت غرب هم هیچ کدام تا به حال جواب نداده است. امروز خود غربی‌ها به خیزش قدرت چین اعتراف می‌کنند و می‌گویند راهبردی که در حوزه رقابت اقتصادی با چین انتخاب کرده‌اند اشتباه بوده و شکست خورده است. در همکاری‌های اقتصادی، چین کلاه سر غرب گذاشته است و امروز چین یک قدرت اقتصادی بدون بدهکاری و چالش اقتصادی است.
شکارچی اظهار کرد:

عمق راهبردی ما از ۵۰ کیلومتر به ۲۴ هزار کیلومتر افزایش یافته در حالیکه عمق راهبردی آمریکا هزاران کیلومتر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بحث مبارزه با تروریسم‌ محبوبیت جهانی پیدا کرده گفت:

امروز ملت‌های جهان ایران را به عنوان تنها کشور مبارزه‌کننده با تروریسم در جهان می‌شناسند. این مقابله برای جمهوری اسلامی بسیار آورده داشته است. امروز عراقی‌ها باور کرده‌اند که عامل نجات آنان از دست داعش، ایران بوده است. همچنین این جمهوری اسلامی بود که باعث شد انصارلله یمن سقوط نکند.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح افزود:

یکی از شاخص‌های افول آمریکا این است که بعد از جنگ دوم جهانی، آمریکا به عنوان قدرت برتر شناخته شد و پس از فروپاشی شوروی، نام ابرقدرت جهان را روی خودش گذاشت و به غیر از چین، روسیه و ایران بقیه کشورها ابرقدرتی آمریکا را پذیرفتند. زوال قدرت اقتصادی آمریکا نیز نشان‌دهند افول آمریکا است. آمریکا در اقتصاد از چین شکست خورده است بسیاری از خسارت‌هایی هم که پرداخت می‌کند به دلیل تبحر و هوشمندی چین و بحران‌هایی است که انقلاب اسلامی برای ایالات متحده به وجود آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا برتری خود در امر آموزش و فناوری را از دست داده است اضافه کرد:

آمریکا در سایه آموزش و فناوری، کشورها را تحت سلطه خود درمی‌آورد اما در طی دو دهه گذشته تقریبا ۷۰ درصد توانمندی‌های خود در این زمینه را از دست داده است. طبق چیزی که خود آمریکایی‌ها می‌گویند مردم ایالات متحده طی ۵۰ سال اخیر بالاترین کاهش سطح امید به زندگی را داشته‌اند که البته به نظر ما این بحران از ۲۲ بهمن ۵۷ در آمریکا شروع شده است. فرماندهان نظامی آمریکا مرتبا می‌گویند کشتی جنگی برای ماموریت‌های خود کم دارند و آمریکا در این مدت حتی یک کشتی جنگی و شناورهای نظامی عظیم نتوانسته است بسازد. یکی از اندیشکده‌های آمریکا گفته است ما ۲۰ سال پیش در حوزه قدرت نرم در جهان اول بودیم اما اکنون الآن به جایگاه چهارم تنزل یافته‌ایم. اگر آمریکا در این بخش یکی دو پله دیگر سقوط کند فروپاشی‌اش قطعی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان