بدون مواسات با رهبر انقلاب همه مسئولین ایران به جهنم می روند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 8 مرداد 1403 - 18:46

بدون مواسات با رهبر انقلاب همه مسئولین ایران به جهنم می روند

شماره: 11074
Aa Aa

علیرضا پناهیان گفته مغز عدالتخواهی این است که مطالبات ولیّ جامعه را دنبال کنی و ابهت و اقتداری برای کلام مولایت بگذاری که جرأت تخطی پیدا نشود.

در مراسم شب شام غریبان مطرح شد؛
بدون مواسات با رهبر انقلاب همه مسئولین ایران به جهنم می روند

علیرضا پناهیان در مراسم شب شام غریبان در دانشگاه افسری امام علی(ع) با تأکید بر اینکه «بحث من درباره مواسات در مسیر عدالتخواهی است» افزود:

دزدی‌ها جلویش هم گرفته شود قصه تمام نمی‌شود. باید تمدن مبتنی بر مواسات و ‌مدل‌های اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر مواسات طراحی شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، پناهیان ادامه داد:

اولین کسی که در کشور ما چندین سال در نمازجمعه از عدالت اجتماعی صحبت کرد، آقای هاشمی رفسنجانی بودند. ایشان چیزی حدود 20 سال شاید کمی کمتر از عدالت اجتماعی صحبت کردند و عدالت اجتماعی را به روش خودشان تفسیر کردند. ایشان طرحش چه بود؟ طرح‌های شبه‌لیبرالی. شعار کلی الان دردی را دوا نمی‌کند. وقتی جامعه پر از ظلم باشد، آدم شعار عدالت را بالا می‌برد.

پناهیان افزود:

راهکار عدالت همین مواسات است والا با این سیستم بانکداری و این سیستم بودجه مدام باید برویم دنبال رانت‌خواری و علم عدالتخواهی هم همین‌جور برقرار باشد و دعوا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «قبل از ظهور، امتحان مهم ما مواسات است» گفت: منظور من از مواسات به معنای اخلاقی نیست. مواسات به معنای سیاسی‌اش می‌دانی یعنی چه؟ کاری که اباالفضل العباس در تبعیت و اطاعت از اباعبدالله الحسین کرد. رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و وزرا و استاندارها، این کار را باید برای مقام معظم رهبری بکنند والا می‌روند جهنم. آقا الان از تو راضی است؟ مغز عدالتخواهی این است که مطالبات ولیّ جامعه را دنبال کنی که در آن مطالبات مردمی هم مندمج است. مغز عدالتخواهی این است که ابهت و اقتدار و نفوذی برای کلام مولایت بگذاری که کسی جرأت نکند از راهبردهایی که رهبری تعیین می‌کند مثلا در اقتصاد مقاومتی، مثلا در منش مسئولان، تخطی کند. الان جرأت می‌کنند تخطی کنند. ما در عدالتخواهی کم گذاشتیم، در عدالت سیاسی یقه نگرفتیم. بعضی‌‌ها که راحت پررویی می‌کنند. وزرا، رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، نمایندگان، حق مواسات را نسبت به رهبری انجام دادند؟ تو که هنوز نتوانستی مسئولینت را به خط کنی مواسات با رهبری داشته باشند، دنبال چه هستی؟ بزرگترین ظلم‌ها اینجا اتفاق می‌‌افتد. عدالتخواهی‌ات را اول ببر سر اطاعت و تبعیت از ولی فقیه. همه این تمدن مبتنی بر انفاق، اگر ولی بالای سرش نباشد، فایده ندارد.با این همه بزرگواری آقا، با این همه حمایت، با این همه لطف. خب، ما اگر قبل از ظهوریم، باید برویم سراغ این مفاهیم کلیدی.

پناهیان نامگذاری خیابانی به نام بازرگان از سوی شورای شهر تهران را مصداقی از بی‌عدالتی خواند و گفت:

اسم کسانی که بزرگترین ظلم را به این کشور تحمیل کردند، روی خیابان می گذارند. جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان و بنی صدر به این کشور تحمیل شد، 17 هزار شهید ترور به خاطر شخص آقای بازرگان و طرز تفکرش بود. اسمش را بگذار روی دیوار. این عدالت است؟

وی ضمن تأکید بر جملاتی از علامه طباطبایی مبنی بر اینکه غربی‌ها، جنایات خود را اصلاح نامیده‌اند گفت: غربزده‌ها هم اسم خود را غرب‌طلب نمی‌گویند.

او گفت: من صحیفه امام را زیر و رو کرده‌ام؛ امام مثبت‌نگر و امام قدرتمند که معتقد است، ما در همه زمینه‌ها پیروز خواهیم شد، تنها در یک زمینه می‌گوید که ما به این سادگی‌ها از شر اینها خلاص نمی‌شویم و آن هم غربزده‌هاست. حالا غربزده‌ها ترجمه‌اش یعنی عاشقان توحش. الهی بمیرم امام که اینها سر 20 سال با شعارهای صریحا غربی رأی آوردند. این بیمارها را کنار نمی‌شود گذاشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان