برای اخلال در برنامه نظامی ایران قاطع هستیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:13

برای اخلال در برنامه نظامی ایران قاطع هستیم

شماره: 21930
Aa Aa

او گفته ایالات متحده متعهد است که قاطعانه برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و شبکه تدارکاتی تسلیحاتی ایران اقدام کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد؛
برای اخلال در برنامه نظامی ایران قاطع هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید ایالات متحده متعهد است که قاطعانه برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و شبکه تدارکاتی تسلیحاتی ایران اقدام کند.

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر خاجه ایالات متحده گفت:
آمریکا قاطعانه به اقدام برای اخلال در برنامه‌های نظامی ایران و شبکه‌های تدارکاتی آن متعهد است.

اشاره آنتونی بلینکن به تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شبکه بین‌المللی تهیه و ارسال تجهیزات ساخت پهپاد و تسلیحات بوده است.

او در بیانیه خود به جمهوری اسلامی و جمهوری خلق چین که در «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» نقش دارند اشاره کرده است.

  •  

همزمان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری هفتگی خود با اشاره به بازداشت سیامک نمازی گفت:

درکنار شهروندان‌مان ایستاده‌ایم. رئیس‌جمهور بایدن و وزیر خارجه بلینکن هیچ اولویت بالاتری نسبت به ایمنی و امنیت شهروندان آمریکایی زمانی که در خارج از کشور هستند نداریم. اشخاص این دولت ازجمله وزیر خارجه بلینکن، ‌سفیر کارستنس، مشاور امنیت ملی جیک سالیوان و حتی خود رئیس‌جمهور به طور مداوم با خانواده آمریکایی‌هایی که زندانی شده‌اند درارتباط هستند. ما با آن‌ها درخصوص پرونده‌ زندانیان صحبت می‌کنیم. ما همچنین درخصوص راه‌هایی که می‌توان آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به وطن بازگرداند تعامل می‌کنیم. من وارد جزئیات درخصوص برنامه‌ریزی‌های‌مان و این جور مسائل نمی‌شوم اما ما با خانواده‌ها دیدار داریم. ما به طور مداوم با آن‌ها دیدار می‌کنیم. رئیس‌جمهور شخصا در این مسئله حضور دارد. وزیر خارجه نیز شخصا پیگیر این مسئله است.

او درخصوص برجام گفت:

ما مدت‌هاست که گفته‌ایم که به اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد هستیم و همچنان باور داریم که دیپلماسی بهترین روش برای رسیدن به این هدف است. در عین حال ما با همکاری تمامی متحدان و شرکا برای تمامی گزینه‌ها آماده می‌شویم.

  •  

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز برخی تحریم‌های ضدایرانی جدید واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی اظهار داشت:

تصریحات تحریک آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفا با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی از طریق دامن زدن به پروژه شکست خورده ایران هراسی و اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه صورت می گیرد. برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می باشد. برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد نیست.

او اقدامات نسنجیده و غلط رژیم آمریکا طی دهه‌ها را منبع ناامنی، بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دانست:

به نفع این کشور است که رویکردهای پراشتباه، مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه خود در مسائل کشورهای منطقه را کنار بگذارد و اجازه دهد روند تقویت ثبات و آرامش با همکاری و مشارکت کشورهای منطقه به مسیر خود ادامه دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان