برای تمام سناریوها آماده هستیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 6:55

برای تمام سناریوها آماده هستیم

شماره: 19406
Aa Aa

او گفته هنوز شکاف‌هایی با ایران وجود داشته و بایدن هرگز توافقی را که در راستای منافع آمریکا نباشد با ایران امضا نخواهد کرد.

کارین جین پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید؛
برای تمام سناریوها آماده هستیم

کارین جین پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید عنوان کرد که واشنگتن برای هر سناریویی در مذاکرات وین آماده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای 2015 باشد ما نیز آماده انجام همان کار هستیم.

وی افزود:

ما برای تمام سناریوها - چه بازگشت به توافق هسته‌ای محقق شود چه به سرانجام نرسد - آماده هستیم. هنوز شکاف‌هایی با ایران وجود داشته و بایدن هرگز توافقی را که در راستای منافع آمریکا نباشد با ایران امضا نخواهد کرد.

  •  

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره وضع فعلی مذاکرات وین گفت که پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین نشان داده است که هنوز شکاف‌ها و اختلافاتی در مذاکرات‌ وجود دارد. پاسخ ایران[به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها هنوز باقی مانده‌اند.

  •  

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در کنفرانس خبری تلفنی گفت:

رئیس جمهوری به وضوح گفته و از اعضای دولتش خواسته که گزینه‌های دیگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای را بررسی کنند زیرا می‌دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای به آسانی حل نمی شود. یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای مقابله با همه مشکلات ناشی از ایران را بسیار سخت‌تر می‌کند.

کربی تاکید کرد که هیچ چیزی در مورد تعهد رئیس جمهوری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تغییر نکرده است:

 «پس از ارائه پاسخ از سوی ایران به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا شکافهایی بین تهران و واشنگتن هنوز پابرجاست. دیپلماتهای ما همچنان کارهایی باقی‌مانده برای تحقق توافق در پیش دارند و تعهد ما به تحقق توافق کاهش یافته است. نمی‌توانم زمانی را برای تحقق توافق به شما بگویم. وقتی توافق حاصل شد همه از آن مطلع می شویم. مذاکرات، پس و پیش دارد. ما هنوز به دنبال تحقق پیروی کامل متقابل برجام هستیم.»

او با بیان این که «آمریکا همواره ثابت کرده که قوی‌ترین حامی اسرائیل در دفاع از خود و ارائه تجهیزات در این زمینه است» گفت نمی‌توان گفت که ما در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم.

او ادامه داد:

« بایدن به وضوح گفته است که اجازه دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی را نمی دهد. او در این امر جدی است. از طرفی او قویاً معتقد است که بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیپلماسی است و به همین دلیل است که ما سخت تلاش می‌کنیم تا بتوانیم برجام را احیای کنیم. این مسیر را ما ترجیح می دهیم.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان